بازار سرمایه به لاک دفاعی فرو می‌رود

یک کارشناس بازار سرمایه با توجه به برگزاری انتخابات آمریکا، به طرح این موضوع پرداخت که بازار به لاک دفاعی فرو می‌رود.

به گزارش صدای بورس، مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مدل این بازار تغییر کرده است، گفت:‌ از بهمن سال گذشته پارادایم عوض شد، به نظرم در برگشت بازار هم شرایط متفاوت بود. بازار رشد خیلی سریعی را تجربه کرد و بعد از آن در مدت یکماه هم افت شدیدی را به خود دید. (اشاره به بازه 19 مرداد تا اواخر شهریور)

وی افزود: ریزش مقطع مورد اشاره شدیدترین ریزش بازار بود، این افت در تمام صنایع و نمادهای بازار رخ داد. بعد از این ریزش بازار خودش را پیدا کرد. بعد از آن هم به جای اینکه همه نمادها باهم مثبت یا منفی شوند صنایع شرایط‌شان متفاوت شد. در این مدت در سه گروه فلزات (آهنی و فولادی)، پتروشیمی و بانکی میزان ریزش از افت شاخص کمتر بود.

دلبری تصریح کرد: ارزش معاملات در بازار هم در حال افزایش است، در تیرماه ارزش معاملات 22 هزار میلیارد بود بعدتر به 8 هزار میلیارد رسید. مجدد چندوقتی است که افزایش ارزش معاملات در حال افزایش است. در مقطع کنونی گروه‌های پتروشیمی و فلزات بعتر معامله می‌شوند. حجم معاملات هم بهتر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ورودی صندوق‌های سهامی گفت: اگر حجم معاملات به عنوان فاکتور ارزیابی مدنظر قرار گیرد، می‌توان گفت حجم معاملات این صندوق‌ها بالا رفته است.

دلبری تصریح کرد: البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد که شرایط بازار در چند وقت آینده چگونه است. با این حال با توجه به گزارش‌های سه‌ماهه عملکردی خوبی که می‌آید و گزارش تولید و فروش ماهانه شرایط بازار بهتر شده است.

وی تصریح کرد: انتخابات آمریکا و مناظره‌های انتخاباتی اهمیت دارد، و بر قیمت‌های جهانی و دلار تاثیر دارد. بازار با این شرایط گارد محتاطانه گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه سپس گفت: با این شرایط بازار –در روزهای آینده- به لاک دفاعی‌ می‌رود.

وی گفت: می‌توان انتظار داشت که شرایط خیلی منفی شدید در بازار نبینیم. با افتی که در بازار رخ داده است و گزارش‌های سه‌ماهه عملکردی و گزارش تولید و فروش ماهانه بازار یک کف پیدا می‌کند.

کد خبر 418339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =