ادامه روند صعودی بازارهای آسیا

بازارهای سهام آسیا در واکنش به مرخص شدن رئیس جمهور آمریکا از بیمارستان و احتمال تصویب بسته حمایتی جدید به بالاترین سطح طی بیش از دو هفته گذشته رسیدند.

به گزارش صدای بورس، امروز سه‌شنبه شاخص سهام MSCI آسیا-اقیانوسیه (به جز ژاپن) با ۰.۶۷ درصد رشد کرد. شاخص هنگ‌سنگ و نیکی ژاپن نیز به ترتیب ۰.۷۳ درصد و ۰.۵۶ درصد افزایش یافتند. به نظر می‌رسد بازارهای اروپایی نیز همین مسیر را در پیش بگیرند.

روز گذشته بازار وال استریت نیز به خبر مرخص شدن دونالد ترامپ از بیمارستان واکنش مثبتی نشان داد و داوجونز، نزدک و اس‌اندپی۵۰۰ به ترتیب ۱.۶۸ درصد، ۲.۳۲ درصد و ۱.۸ درصد رشد کردند.

دیروز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری در یک گفت‌وگوی تلفنی طولانی تصمیم گرفتند که مذاکره بر سر تصویب بسته حمایتی برای کمک به مردم و کسب‌وکارها جهت مقابله با کرونا را از سر بگیرند. این خبر نیز تاثیر مثبتی بر بازارها داشت.

تای هویی، تحلیلگر ارشد بازارهای آسیایی در شرکت مدیریت دارایی جی.پی. مورگان درباره شرایط بازار گفت: علاوه بر اخبار مربوط به ترامپ، تصویب بسته حمایتی اضافی در کنگره آمریکا نیز از جمله اخباری است که به شدت مورد توجه بازارهاست. اگر چنین بسته‌ای تصویب شود، شاهد واکنش مثبت بازارها به آن خواهیم بود.

منبع: رویترز

کد خبر 418213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =