روحانی در پی جریمه افراد بی‌تفاوت در پیشگیری از کرونا

رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ضرورت مراقبت‌ و نظارت بیشتر در مقابله با کرونا گفت: چاره ای نداریم که برای متخلفان، جریمه تعیین کنیم.

به گزارش صدای بورس، حسن روحانی رئیس جمهور ایجاد درک مشترک از یک خطر مشترک در جامعه را در روند مبارزه با کرونا بسیار مهم خواند و تاکید کرد: ضروری است مراقبت ها و نظارت ها در روند مقابله با کرونا، تشدید شده و چاره ای نداریم که برای متخلفان، جریمه تعیین کنیم.

در بخش دیگری وی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه کرونا فقیر و غنی نمی شناسد و مقابله با آن نیازمند عزم ملی با احساس مسوولیت اجتماعی و اخلاقی همگانی است، اظهارداشت: تنها راه مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آن، پیشگیری است و این پیشگیری با مشارکت همه افراد جامعه امکان پذیر است.

رئیس جمهور گفت: باید کاری کنیم که در کشور همدلی، هماهنگی و هم افزایی تقویت شود و همه دست به دست هم بدهیم تا در شرایط کنونی مقابله با کرونا، هم سلامت و هم معیشت مردم را تامین کنیم.

روحانی با قدردانی از حدود ۸ ماه تلاش فداکارانه کادر درمانی کشور در مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد: تشکر عملی مردم از کادر درمانی، با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی امکان پذیر است.

زمینه‌چینی برای جریمه مردم از سوی روحانی در حالی صورت می‌گیرد که به دلیل شرایط بد اقتصادی و تورم بالا دهک‌های پایین جامعه با شرایط سختی زندگی می‌کنند بسیاری از افراد هم طی چند وقت اخیر با سرمایه گذاری در بورس متحمل ضرر شده‌اند و اگر دولت به سراغ جرایم نقدی افراد برود ممکن است تنگنای شرایط اقتصادی برای برخی از شهروندان بیشتر احساس شود و جرایم اخلاقی و برخی محرومیت‌های اجتماعی به نظر می‌رسد راه‌حل بهتری است. 

کد خبر 417926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =