اسلامی: طرح ملی مسکن متوقف نشده است

وزیر راه و شهرسازی با تکذیب توقف ساخت پروژه های طرح ملی مسکن، گفت: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر برای این پروژه، آورده داشته‌اند.

به گزارش صدای بورس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با تبریک روز سالمند و لزوم احترام به این قشر براساس آئین دینی و اسلامی، گفت: احترام به خانواده باید تبدیل به یک فرهنگ شود تا بتوانیم با جان و دل به سالمندان احترام بگذاریم چرا که آن ها گنجینه‌ای ارزشمند با کوله باری از تجربه هستند.

اسلامی با اشاره به افتتاح هفت پروژه راهداری در استان تهران که در محل آسایشگاه کهریزیک آئین بهره برداری آن انجام شد، افزود: این پروژه‌ها یا افتتاح شده یا در حال افتتاح هستند که نقش موثری در کاهش بار ترافیکی جاده‌ها دارند. بنده شخصا از وضعیت راه‌های استان تهران به شدت شاکی بودم و همواره بهبود وضعیت این راه‌ها را مطالبه می‌کردم.

به گفته اسلامی تهران قطب بزرگ جمعیت و حمل و نقل است و همواره با افزایش ظرفیت در این حوزه رو به رو هستیم تا بتوانیم تقاضاهای سنگین در این حوزه را پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه ما در دو بخش گسترش ظرفیت داشته‌ایم، اظهار کرد: با همکاری پلیس راه و پلیس راهور توانسته‌ایم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و شاهد کاهش بار ترافیکی بوده‌ایم.

اسلامی با بیان اینکه با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال و همچنین افتتاح پروژه‌هایی در جاده هراز، چالوس و فیروزکوه در سال 98 بخش عمده‌ای از ترافیک کاهش داشت، افزود: با اجرای این پروژه‌ها گسترش ظرفیت مدنظر به مرحله اجرایی رسید.

وی با بیان اینکه به این شکل ترددها در استان روان‌تر شده است با اشاره به افتتاح ادامه اتوبان همت - کرج در راستای گشایش‌ ظرفیت‌ها در این بخش، تصریح کرد: کنارگذر جنوبی تهران به طول 157 کیلومتر یکی دیگر از پروژه ها در این زمینه است که با ایجاد مسیرهای فرعی و سایر دسترسی‌ها طول این کنار گذر به 220 کیلومتر می‌رسد  و هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این مسیر شاهد روان‌تر شدن ترافیک در این محور خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حوزه نگهداری راه‌ها به قطعه اول پل سیمان تا پل شهرستان شهرک واوان در اتوبان قم اشاره کرد و گفت: این پروژه از نظر بنده مردود بود و پایین‌ترین کیفیت‌ها را داشت که باید هرچه سریعتر از گسترش ظرفیت در این بخش در جهت بهبود این پروژه استفاده کرد که با پیگیری‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم اکنون شاهد بهبود و توسعه این پروژه هستیم.

اسلامی همچنین به تقاطع غیر هم سطح شهر قدس اشاره کرد و گفت: این پروژه برای ما بسیار مهم بود و همچنین بهسازی جاده هراز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌ها در این حوزه به شمار می‌رفت.

وزیر راه و شهرسازی به منظره آرایی گالری امامزاده هاشم هم اشاره کرد و گفت:این پروژه برای ما بسیار مهم بود چرا که این تونل از دیدگاه ما یک تونل وحشت بود که مردم در آن تردد می‌کردند که با وقت گذاشتن و پیگیری‌های صورت گرفته این تونل وحشت تمام شده و هم اکنون با منظره آرایی شاهد بهبود و آراستگی این آزاد راه هستیم.

وی اظهار کرد: یک مسیر ترانزیتی بین الملل شرق به غرب وجود دارد که به زودی به بهره برداری می‌رسد و نقش موثری در بهبود و کاهش بار ترافیکی دارد.

اسلامی در پاسخ به سوالی بابت اینکه آیا احتمال دارد با نزدیک شدن به اربعین حسینی اعزام از طریق سفرهای هوایی انجام بگیرد، گفت: هیچ پروازی به کشور عراق از جمله به مقصد کربلا یا نجف نداریم. طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ پروازی برای ایام اربعین به کشور عراق نداریم و در مسیر تردد هوایی عراق تنها مقامات دولتی عراقی جا به جا می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روکش آسفالت جاده‌ها از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: به زودی گیت‌های عوارضی برداشته می‌شود و تمامی مراحل اخذ عوارض به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان درباره آورده‌های متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: این طرح متوقف نشده و تاکنون 140 هزار نفر آورده داشته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 417822

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وضعیت راه‌های کشور

    وضعیت راه‌های کشور

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن اعلام کاهش تردد وسایل نقلیه طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های کشور از تردد روان در محورهای مواصلاتی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =