معاملات مشکوک زیرمجموعه "خودرو"، تامین سرمایه، سه بیمه+۱۰ نماد

در روز رشد ۱۰ هزار و ۴۷۲ واحدی شاخص، زیرمجموعه ایران خودرو، اولین تامین سرمایه حاضر در بورس، سه شرکت بیمه به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش صدای بورس، در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار سهام با بهبود تقاضا آغاز به کار کرد به طوری که با متعادل شدن نمادهای پرعرضه شاهد بهبود روند معاملات بودیم و در نهایت نماگر بازار با رشد ۱۰ هزار و ۴۷۲ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۵۰۳ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۹.۷ و ۵.۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به سایپا، بانک صادرات و ایران خودرو، با داد و ستد بیش از ۱.۶، ۱.۱۶ و ۱.۱۶ میلیارد سهم و بانک تجارت به همراه بانک پارسیان با تقاضای ۷۷۷ و ۳۷۴ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت فارسیت درود حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با رشد ۲ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۱۰.۸ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های سرمایه گذاری پارس آریان، بیمه کارآفرین، سرمایه گذاری ارس صبا، کربن ایران، پگاه آذربایجان شرقی، تامین سرمایه امید، بیمه میهن، قطعات اتومبیل ایران، پگاه فارس، رادیاتور ایران، شیمی دارویی داروپخش، سخت آژند و بیمه دی مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور زیرمجموعه ایران خودرو، تامین سرمایه امید، سه شرکت بیمه به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

کد خبر 417804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =