آخرین خبر از بازگشایی «شستا» و «وبصادر»

مدیرعامل شرکت بورس تهران توضیحات جدیدی را درباره زمان احتمالی بازگشایی دو نماد «شستا» و «وبصادر» اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس نماد شستا مدتی است که متوقف مانده و نماد وبصادر نیز دیگر نمادی محسوب می‌شود که مثل شستا، سهامداران آن منتظر خبر بازگشایی آن هستند.

در همین مورد عصر امروز مدیرعامل شرکت بورس تهران توضیحات جدیدی را درباره زمان احتمالی بازگشایی دو نماد شستا و وبصادر اعلام کرد.

صحرایی گفت: عدم تائید معاملات بانک صادرات به دلیل قیمت های نامتعارف و مداخله بازارگردان است و این که سهم روند طبیعی خود را طی نکرده است.

وی با اشاره به اینکه شاید بازگشایی «وبصادر» به جلسه معاملاتی فردا نرسد، افزود: اینکه نماد برای فردا آماده بازگشایی شود، مشخص نیست. زیرا به دلیل سنگین بودن نماد و معامله بالایی که در روز جاری داشته است، عدم تایید معامله، اثر سنگینی روی سامانه معاملات گذاشته است. بنابراین این نماد فعلا متوقف می ماند تا کارهای عدم تایید به نتیجه برسد.

صحرایی در مورد بازگشایی نماد «شستا» گفت: تقریبا یک هفته تا مجمع شستا باقی مانده، اما طبق مقررات باید سهم بازارگردان موثر داشته باشد تا بازگشایی انجام شود. در صورت فراهم کردن رکن بازارگردان توسط سهامداران عمده و عملیاتی شدن آن ، این موضوع حتی میتواند قبل از مجمع نیز بازگشایی انجام شود.

وی بیان کرد: با سازمان تامین اجتماعی موافقت هایی صورت گرفته اما بین میزان، اجرایی کردن و بازارگردانی تا موافقت فاصله وجود دارد.

صحرایی با بیان اینکه صیانت از دارایی‌های سهامداران باید انجام شود، ادامه داد: اعتماد مردم به عملکرد حقوقی‌ها کمرنگ‌تر شده و این امر سبب شده، سمت عرضه سنگین‌تر شود، قطعا حقوقی‌ها در راستای وظایف دولتی و حاکمیتی و ملی خود، نقدشوندگی را در سهامشان فراهم می کنند، این یک الزام است.

منبع: بورس 24

کد خبر 417524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =