نتایج حاصل از کنفرانس اطلاع‌رسانی «کاوه»

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، به چند پرسش سهامداران پاسخ داد که نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت در ادامه می آید:

به گزارش صدای بورس، علی دهاقین؛ مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در نامه ای به معاونت ناشران و اعضاء شرکت بورس به سوالات مطرح شده در خصوص ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی مبنی بر نوسان بیش از ۵۰ درصد در قیمت پایانی سهام این شرکت طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی و در اجرای مفاد ماده ۱۷ مکرر ۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس و اوراق بهادار تهران، پاسخ داد:

پاسخ به سوالات مطرح شده در کنفرانس اطلاع رسانی
حسن قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی

۱- پروژه کارخانه گندله سارزی در مرحله ای است؟ ظرفیت پیش بینی شده این طرح چقدر است؟محل تامین منابع این پروژه چیست؟و مبلغ پیش بینی شده برای آن به چه میزان است؟
قرارداد اجرایی و احداث کارخانه گندله سازی از طریق فاینانس چین با تجهیزات اروپائی منعقد شدده بده دلیل  شرایط تحریمی و خوداری فروشنده اروپایی از ادامه کار  جهت جایگزینی تجهیزات از سایر کشورها در دست پیگیدری می باشد. تاریخ بهره برداری و برآورد مبلغ پروژه پس از قطعی شدن فروشنده تجهیزات و مجری، تعیین فاینانس متعاقبا اعلام خواهد شد.

۲- وضعیت فاز  به چه شکل است؟ زمان بهره برداری چه زمانی است و پیش بینی درصد بهره برداری از آن در شش ماهه اول بهره برداری چقدر است؟
به موجب برنامه ریزی انجام شده تولید آزمایشی کارخانه از شهریور به صورت آزمایشی آغاز شده و بهره برداری و افتتاحیه کارخانه از مهر ماه سال جاری شروع و طبق بودجه پیش بینی شده، تولید فاز ۲ معادل ۳۰۰،۰۰۰ تن برآورد شده است.


پاسخ به سواالت مطرح شده در کنفرانس اطلاع رسانی
عزت اله صیاد نیا طیبی، مدیر عامل سبدگردان کاریزما


۳- میزان موجودی الکترود شرکت در حال حاضر و میانگین نرخ آن را اعلام کنید:
با توجه به شرایط تحریمی صنعت فولاد و همچنین کاهش قیمت الکترود گرافیتی در چند ماه گذشته مدیریت شرکت تلاش کرده تا با ایجاد توازن در فاکتور فوق ذخیره استراتژیک مناسبی را برای شرکت تامین کندو از طریق برگزاری مناقصه قیمت مطلوب و شرکت های مناسب را شناسایی و نسبت به تامین الکترود مورد نیاز اقدام کرده است. در شرایط کنونی ذخیره قابل قبول در شرکت ایجاد شده و تامین به طور پیوسته ادامه دارد.

۴- نرخ خرید کنونی الکترود شرکت به دلار در گریدهای مختلف چه مبلغی است؟
در شرایط فعلی بازار قیمت خرید الکترود به کمتر از ۳هزار یورو نیز رسیده است و نرخ مصدرف الکترود EAF و LF شرکت حدوداً معادل ۵/۲ TON/KG است.


۵- پروژه افزایش ظرفیت اسفنجی با تزریق اکسیژن در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد و چه مبلغی جهت بهره برداری از آن نیاز است؟
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده عمده تجهیزات مورد نیاز تامین شده و عملیات اجرایی پروژه در دست اقدام است.

۶- آیا پروژه افزایش ظرفیت اسفنجی با تزریق اکسیژن در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید؟ در صورت منفی بودن پاسخ، زمان بهرهبرداری از طرح فوق و به ظرفیت کام رساندن آن را اعلام کنید.
 تزریق اکسیژن جهت یک واحد تولید آهن اسفنجی، تا پایان سال جاری و برای واحد دوم تولید آهدن اسدفنجی نیز در سال آینده برنامه ریزی شده است.


۷- مقدار اکسیژن مورد نیاز برای به حداکثر رساندن ظرفیت طرح افزایش ظرفیت اسفنجی چه میزان است؟
اکسیژن مورد نیاز این طرح از محل پلنت فاز ۲ اکسیژن تامین می شود.


۸- شرکت اکسیژن مورد نیاز این طرح را از چه محل با چه نرخی تهیه خواهد کرد؟
پاسخ: ارجاع به سه سوال ۵، ۶ و ۷

۹- درصد پیشرفت طرح توسعه فاز دوم فولاد سازی شرکت در انتهای ماه ۵ سال ۹۹ چه میزانی بوده است و برآورد شرکت از مبلغ مورد نیاز جهت تکمیل این طرح چه میزانی است و به نظر مدیریت طرح مذکور در چه زمانی به صورت کام وارد مدار خواهد شد؟
بر اساس گزارش مهندس مشاور درصد پیشرفت فاز ۲ تا اواخر شهریور ماه معدادل ۱۷/۹۰ درصد می باشد و بر اساس برآورد های انجام شده حدود۸۰۰۰ میلیارد  ریال جهت تکمیل نهایی فاز ۲ اکسیژن پلنت، تاسیسات زیر ساخت آب شیرین کن مورد نیاز می باشد طرح فولاد سازی فاز ۲ از مهر ماه بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

۱۰- مقدار تولید فاز دوم شرکت را به تفکیک مقدار ماهانه در سال ۱۳۹۹ اعلام نمایید.
ارجاع به پاسخ سوال ۲

۱۱- لطفا جزئیات هزینه حمل کالایی صادراتی را اعلام کرده و بفرمایید به تفکیک هزینه حمل، عوارض بندری و سایر هزینه های صادراتی چه هزینه هایی دارد؟ (متوسط چند دلار به ازای هر تن صادرات)
حمل از کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش تا اسکله شهید رجائی، هزینه صدور گواهی تولید و سایر هزینده های صادرات کمتر از۳دلار است.


۱۲- در خصوص شرکت زیرمجموعه فولاد اروند کاوه، لطفا اعلام نمایید مبلغ فروش و سود حاصل از آن برای شرکت فرعی و اصلی در ۵ ماهه ابتدایی سال ۹۹ چه مبلغی بوده است؟
پاسخ: شرکت فولاد آروند جزء شرکت های زیرمجموعه این شرکت نمی باشد و یکی از مشتریان خرید شمش بیلت می باشد.

 ۱۳- درصد ظرفیت عملی و میزان تولید واقعی فولاد کاوه اروند در ۵ ماهه سال ۹۹ چه میزانی بوده است؟
 پاسخ: ارجاع به پاسخ سوال ۱۲

۱۴- طرح۱،۲میلیون تنی شرکت از چه تاریخی به بهره برداری خواهد رسید و میزان استفاده از ظرفیت جدید در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ چقدر می باشد؟
طرح ۱،۲میلیون تنی از مهر ماه سال جاری به بهره برداری آزمایشی خواهد رسید و براساس برنامه ریزی هدای انجام شده کل تولید در سال ۱،۴۰۰معادل۱،۸۵۹،۰۰۰ تن و سال ۱۴۰۱ معادل ۲،۴۰۰،۰۰۰تن برآورد می شود.


۱۵- لطفا بهای تمام شده طرح جدید ۱،۲میلیون تنی فولاد بیان شده و میزان استهلاک سالانه ناشی از راه اندازی آن بیان شود
هزینه طرح ۱،۲میلیون تنی فاز ۲ در یادداشت و صورتهای مالی ۱۳۹۸ ارائه شده و با توجه به تغییر ندرخ ارز در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹درصورت های مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۶/۱۳۹۹ درسامانه کدال ارائه خواهد شد

۱۶ - در صورت راه اندازی طرح با توجه به اینکه ظرفیت آهن اسفنجی شرکت، جوابگوی تولید د فولاد شرکت نخواهد بود، میزان استفاده از قراضه برای تولید۲،۴میلیون تن (ظرفیت اسمی شرکت) چقدر خواهد بود؟ آیا قراردادهای خرید برای سال ۱۴۰۰ منعقد شده یا خیر؟ در صورت مثبت بدودن پاسخ شرکتهای تامین کننده و میزان خرید از هر کدام بیان شود.
بار فلزی مورد نیاز کوره های قوص حدوداً ۲۵/۲ میلیون تن در سال آینده می باشد که به صورت ترکیبی آهن اسفنجی، بریکت و قراضه از طریق نظام سهمیه بندی وزارت صمت و سایر بازارهای داخلی تامین خواهد شد، گندله مورد نیاز شرکت با توجه به ظرفیت کافی در کشور و در قالب سهمیه بندی وزارت صمت تامین می شود.


۱۷- لطفا میزان تسهیلات ارزی و ریالی، نرخ بهره و نحوه بازپرداخت اقساط به مبلغ و تاریخ بصورت کامل شرح داده شود؟
بر اساس صورت های مالی منتهی ته ۲۹اسفند ماه ۱۳۹۸ تسهیلات ارزی در یادداشت های ۳۴صورتهای مالی بطور کامل ارائه شده است.


۱۸-  لطفا میزان گندله خریداری شده از هر شرکت به تفکیک مقدار بیان شود؟
 گندله خریداری بر اساس سهمیه های تعیین شده از طریق وزارت صمت از شرکت های گل گهر، فولاد سیرجان ایرانیان، زرند کرمان بوتیا و مادکوش جمعا به میزان ۱.۱۸۷.۱۰۵ تن تا تاریخ ۲۸/۰۶/۹۹ می باشد.

۱۹- آخرین نرخ الکترود خریداری شده چفدر بوده است؟
ارجاع به سوال ۴

۲۰- میزان مصرف الکترود به ازای هر تن فولاد در شرکت کاوه چقدر است؟
ارجاع به پاسخ سوال ۵

۲۱- پیش بینی شرکت از نسبت نرخ آهن اسفنجی و گندله به شمش فخوز برای سال آینده چقدر است؟
براساس فرمول فعلی قیمت زنجیره فولاد در کشور، قیمت های پایه قراردادهای آهن اسفنجی و گندله به ترتیب ۵۰ درصد و ۵/۲۳ درصد میانگین ۳ ماهه شمش فولاد خوزستان است.

۲۲- درصورت اطلاع، آخرین نرخ های خرید آهن قراضه بیان شود؟
قیمت آهن قراضه حدوداً ۷۰ درصد قیمت شمش بستگی به میزان نوع و کیفیت آن دارد.

پاسخ به سوالات مطرح شده در کنفرانس اطلاع رسانی
رضا درخشان فر، مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری مدبران هما

۲۳- آخرین وضعیت فاز ۲ فولادسازی به چه شکل است؟ میزان تولید شمش در ۶ ماهه باقی مانده سال ۱۳۹۹ و کل سال ۱۴۰۰ چه مقدار برآورد می شود؟
ارجاع به پاسخ سوال ۲

۲۴- آخرین موجودی الکترود گرافیتی شرکت چه میزان است؟ و برآورد شدرکت از م ید انگین قیمدت مصدرف ی الکترود به ازای هر تن در سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۱۱ چند دالر است؟
ارجاع به پاسخ سوال ۴.

۲۵- برآورد شرکت از میزان صادرات شمش در ادامه سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ چند تن است؟
در اجرای سیاست های وزارت صمت و تعیین سهمیه عرضه شمش در بورس کالا و همچنین اولویت به تامین ارز حاصل از صادرات، برنامه ریزی جهت صادرات به میزان ۱۰ درصد بیشتر از صادرات سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است.

کد خبر 417338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =