سهام شرکت‌های شهروند و همشهری عرضه می شوند؟

فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم عرضه سهام شرکت‌های خدماتی کالای شهر شهروند و موسسه همشهری در بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش صدای بورس مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در رابطه با یک فوریت لایحه شهرداری تهران در خصوص «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» گفت: دو مصوبه بزرگ داشتیم و ارائه این لایحه در رابطه با همین دو مصوبه بوده است.

وی افزود: ۱۴/ ۸ / ۹۸ مصوبه شهرداری تهران به الزام لایحه در خصوص عرضه سهام شرکت ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در باراز سرمایه را داشتیم که دقیقا به یک سال گذشته باز می‌گردد.

فراهانی تصریح کرد: شهرداری باید شرکت‌ها و موسساتی که می‌تواند در بازار سرمایه ارائه کند ظرف سه ماه معرفی می‌کرد، وقتی سه ماه گذشت و شهرداری این مصوبه را ارائه نکرد، شورای شهر در بسته محرک اقتصادی در شرایط کرونا در بند ب ماده ۱۶ این مصوبه در تاریخ ۹۹/۴/۲ قید کرد و این لایحه مصوبه خود ما بوده است و به نظر باید با فوریت انجام شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: شهرداری باید با رعایت مواد مصوبه سال گذشته در خصوص عرضه سهام شرکت‌های خدماتی کالای شهر شهروند و همشهری در بازار سرمایه اقدام کند. شهرداری این تکلیف را انجام نداد، خودمان قید کردیم و باید با فوریت انجام شود.

یک فوریت لایحه در خصوص «برنامه عملیاتی اقدامات و زمان بندی اجرایی جهت عرضه سهام شرکت‌های خدماتی کالای شهروند و همشهری در بازار سرمایه» به تصویب شورای شهر تهران رسید.

منبع: تحلیل بازار

کد خبر 417182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =