امضای تفاهم نامه گروه صنعتی بارز با دانشگاه تهران

جلسه نشست هم‌اندیشی شرکت بارز با حضور مسولین شرکت بارز  و استادان در ساختمان مکانیک ،دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد و در این جلسه تفاهم نامه همکاری بین  گروه صنعتی بارز و دانشگاه تهران امضا شد.

به گزارش صدای بورس جلسه نشست هم‌اندیشی شرکت بارز با حضور مسولین شرکت بارز  و استادان در ساختمان مکانیک ،دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد و در این جلسه تفاهم نامه همکاری بین گروه صنعتی بارز و دانشگاه تهران امضا شد.

در ابتدا علی‌اکبر مشرفی سرپرست گروه صنعتی بارز با استقبال از برگزاری این جلسه اظهار داشت: متاسفانه ارتباط صنعت و دانشگاه آن طور که باید تاکنون محقق نشده است و ما پیش از این برای تولیدات به تکنولوژی‌های خارج از کشور متکی بودیم اما امروز تحریم باعث شده تا این فرصت به وجود بیاید که به جای اتکا به خارج، از بزرگان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌های خودمان استفاده کرده و به صنعت علمی‌تر نگاه کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در صنایعی مانند لاستیک با استفاده از طرح‌های روز، محصولاتی تولید کنیم و خودمان صادرکننده برتر باشیم و نشست امروز می‌تواند سرآغاز یک همکاری خوب بین دانشگاه تهران و لاستیک بارز باشد.

زنده‌روح مدیرکل بهره‌برداری گروه لاستیک بارز نیز گفت: لاستیک بارز در سال 72 با ظرفیت 25 هزار تن تایر شروع به کار کرد و امروز بعد از 25 سال ظرفیت تولید به 140 هزار تن در سال رسیده است و شرکت‌های دیگری همچون بارز کردستان، سامان بارز و بارز سیرجان زیرمجموعه شرکت بارز هستند. هم‌اکنون 41 درصد تولید لاستیک کشور توسط شرکت بارز انجام می‌شود و به نوعی این شرکت رهبر تایرسازان ایران است.

وی بارز را رهبر تایر سازان ایران دانست و ادامه داد: لاستیک بارز در رنکینگ جهانی رتبه 54 را دارد اما متاسفانه با توجه به نرخ ارز و پایین آمدن ارزش پول ملی، ما هم‌اکنون در حال عقب افتادن در بازار جهانی هستیم.

زنده‌روح افزود: شرکت بارز سیرجان در سال 74 به بهره‌برداری رسیده و نقش مهمی در تولید بید بایر و فنر دارد. هچنین ما در این شرکت به بازیافت لاستیک‌های فرسوده و کمک به محیط زیست نیز توجه زیادی داریم.

در ادامه این نشست زنده روح در پاسخ به سوال صدای بورس در خصوص قیمت تایر افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده تایر در حال حاضر حدود ۳ برابر قیمت واقعی است و شرکت های تایر ساز این محصول را با زیان به بازار عرضه می‌کنند و اگر فکر اساسی برای این ماجرا نشود شرکت های تایر ساز به زودی متوقف خواهند شد زیرا آنان نمی‌توانند زیان انباشته را تحمل کنند.

وی جلسه هم اندیشی گروه صنعتی بارز با دانشگاه را موفق دانست و گفت: شرکت بارز مستقیما وارد دانشگاه شد تا مشکلات و مسائل خود را با اساتید دانشگاه و خبره های فنی مطرح کند و یکی از وام های نزدیکی دانشگاه و صنعت کنار گذاشتن بروکراسی است.

در ادامه عباسعلی هادیزاده، مدیر اداره صادرات بارز در رابطه با میزان پوشش داخلی محصولات گروه صنعتی بارز گفت: 
به لحاظ پوشش نیاز های مختلف کشور به جز ۲ گروه محصول از ۱۴ محصول مورد نیاز کشور ، ۱۲ گروه آن توسط گروه صنعتی بازز تولید می شود و در مجموعه بارز در اکثر گروه ها از سهم بازار خوبی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: گروه صنعتی بارز در چند گروه از محصول ها همانند، تایر کامیون ها ، نسل جدید تایر هایی که در مصارف تجاری استفاده می شود و تایر های suv به تولید محصول میپزدازد.

هادیزاده در خصوص بازار های بین الملیی نیز عملکرد بارز را اینطور ارزیابی کرد: حضور در بازارهای جهانی که امکان حضور و مزیت اقتصادی  دارد ،شرکت را به سمت تولید کیفی وکمی هدایت کرد و از سال ۹۳ که استارت این اقدام کلید خورد توانسته اسم در کشور های همسایه، اروپای شرقی، شرق  و جنوب و شمال آفریقا، کشور های حاشیه خلیج و آسیای مرکزی حضور داشته باشیم و خوشبختانه برند بارز در کشور هایی مثل ترکیه ، رومانی، افغانستان و عراق برندی شناخته شده است.

کد خبر 417089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =