۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
تحلیلی از سودآوری «کرماشا»

تحلیلی از سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه منتشر شد.

به گزارش صدای بورس،  در جدول ابتدایی صورت سود و زیان کارشناسی سهم در سال مالی منتهی به اسفند ۹۹ و سال آتی ارائه شده است.

 در جدول دوم تحلیل حساسیت سود هر سهم سال مالی ۹۹ به نرخ دلار نیمای ادامه‌ی سال و قیمت اوره ارائه شده است.

در سناریوی پایه مقدار فروش ۷۰۵ هزار تن اوره، نرخ دلار ادامه سال ۲۹ هزار تومان و نرخ اوره صادراتی ۱۹۵ دلار است.

 بنابر محاسبات کارشناسی، برای سال ۹۹، سود ۶۰۰ تومانی به ازای هر سهم و برای سال ۱۴۰۰سود ۹۰۰ تومانی برآورد شده است.
براساس این گزارش، مقدار تولید آمونیاک و اوره‌ی شرکت در ۵ ماه ابتدای سال به ترتیب ۱۷۸ و ۳۰۷ هزار تن گزارش شده است. برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تولید ۴۲۳ هزار تن آمونیاک و ۷۲۰ هزار تن اوره پیش بینی شده است.

همچنین شرکت در ۵ ماهه‌ی سال جاری فروش ۹۳ هزار تن اوره صادراتی و ۱۱۴ هزار تن اوره داخلی را گزارش کرده که مقدار فروش اوره صادراتی و داخلی به ترتیب برای سال ۱۳۹۹، ۳۰۰  و ۲۰۰  هزارتن  و برای سال ۱۴۰۰، ۴۳۲ و ۲۸۸ هزار تن در نظر گرفته شده است.

برای ادامه سال ۱۳۹۹  و سال ۱۴۰۰ نرخ فروش دلاری اوره (فوب ایران) با توجه به برآورد وضعیت فعلی بازار جهانی، به ترتیب ۱۹۵ و ۲۰۰ دلار برآورد شده است. نرخ فروش اوره داخلی با توجه به قیمت کف بورس کالا در دوره های شش ماهه، برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۷۷ درصد اوره صادراتی لحاظ شده است.

مقدار مصرف گاز با توجه به مقدار تولید آمونیاک در نظر گرفتن ضریب مصرف ۷۴۲ محاسبه شده است. همچنین ضریب مصرف آمونیاک برای تولید اوره  ۵۷ درصد لحاظ شده است. نرخ گاز طبیعی برای ادامه سال جاری و آتی ۷.۱ و ۶.۸  سنت برآورد شده است. نرخ گاز سوخت برای سال جاری و آتی ۲۶۰ و ۳۴۰ تومان محاسبه شده است.

 متوسط نرخ دلار نیما برای ادامه سال جاری و سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۹ هزار و ۳۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در گزارش ۳ ماهه شرکت مانده ارزی حدودا ۵ میلیون دلاری را گزارش کرده است. با توجه به رویه گذشته، مانده ارزی پایان سال ۹۹، ۵.۵ میلیون دلار لحاظ شده، دلار تسعیر ارز ۳ ماهه ۱۳.۷۰۰ تومان بوده و در این تحلیل فرض بر تسعیر مانده ارزی شرکت با دلار ۳۱.۵۰۰ هزار تومانی در انتهای سال مالی ۹۹ است.  

کد خبر 416970

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =