اخلال در نظام اقتصادی با عرضه فولاد خارج از بورس کالا

معاون قضایی دادستان کل کشور با انتقاد از عرضه محدود فولاد در بازار رسمی بورس کالا، خواستار عرضه مناسب و کافی این محصول استراتژیک در بورس کالا شد.

به گزارش صدای بورس سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه شرکت های فولادساز با عدم عرضه این محصول در بورس کالا در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کردند، گفت: بررسی ها نشان می دهد اگر فولاد به میزان کافی در بورس کالا عرضه شود حتی در صورت آنکه قیمت‌ها به صورت کامل آزاد شود، بهای فولاد تا یک ماه آینده در نقطه تعادلی قرار می گیرد.

عمرانی با تاکید بر اینکه متأسفانه امروز در چرخه عرضه فولاد، حیاط خلوت و نقاط تاریک را می بینیم،افزود: هر جا بین قیمت کارخانه و قیمت بازار اختلاف باشد حلقه تاریکی وجود دارد که نشان دهنده رانت است.

وی با اشاره به اینکه در مسئله فولاد افزون بر وجود رانت، بحث اخلال در نظام اقتصادی مطرح است، اظهار داشت: در حالی که مواد اولیه فولاد در کشور 10 ها میلیون تن بیش از مصرف است، اما بیشتر کارخانه‌های پایین دستی این صنعت با 10 تا 20 درصد از 100 درصد کارگر فعالند.

عمرانی با انتقاد شدید از عملکرد شرکت های فولادی در زمینه عرضه محصولاتشان در بورس کالا، یادآور شد: 10 ها میلیارد دلار از سرمایه های مردم برای ساخت کارخانه های بزرگ فولاد هزینه شده است اما این سرمایه ها بر ضد مردم استفاده می شود.

 این مقام قضایی با تاکید بر از عرضه قطره چکانی فولاد در بورس کالا از سوی تولیدکنندگان، گفت: در حالیکه کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، در محصولی مانند فولاد با عرضه‌های کمی که انجام می‌شود، به دست مصرف کننده واقعی که تولیدکنندگان کشور هستند، نمی رسد، به بیان دیگر امروز فولاد به جای استفاده در تولید نقش کالای سرمایه ای را بازی می‌کند. منبع:ایلنا

کد خبر 416844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =