اعلام افزایش سرمایه «فزرین» و «کیمیا»

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا از افزایش سرمایه شرکت زرین معدن آسیا و شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران سرمایه خبر داد.

صدای بورس، نشست خبری گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا امروز دوشنبه ۲۴ شهریور۹۹ با حضور مدیرعامل هیئت مدیره شرکت صنعتی معدنی زرین در محل خانه اقتصاد ایران برگزار شد.

ابراهیم جمیلی، رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیادر این نشست خبری با بیان اینکه مصوبه افزایش سرمایه شرکت گرفته شده است، گفت: در شرکت زرین معدن آسیا از سرمایه شرکت از ۶۵ میلیارد تومان به ۱۲۰ میلیارد تومان و در شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران سرمایه شرکت از ۴۰ میلیارد تومان به ۱۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

جمیلی با بیان اینکه این افزایش سرمایه از محل سودانباشته شرکت است، افزود: مجموعه کیمیا در تلاش است تا اواخر آذرماه سال جاری افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی خود را انجام دهد که این افزایش سرمایه به منظور خرید کامیون خواهد بود.

وی اعلام کرد: در سه ماه آینده افزایش سرمایه این دو شرکت انجام خواهد شد که در تامین نقدینگی شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

جمیلی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود فروش کیمیا در سال ۹۹ نسبت به سال مالی ۹۸ معادل ۲۶ درصد رشد داشته باشد. همچنین درآمدهای عملیاتی شرکت در سه ماهه نخست سال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۳ ردصدی و سود خالص شرکت با افزایش ۲۴ درصدی همراه باشد.

وی افزود: کارهای پذیره‌نویسی دو شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان و تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان انجام شده و تا دوماه آینده مقدمات ورود این دو شرکت به بازار سرمایه فراهم می‌شود.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا تصریح کرد: این دو شرکت در مرحله تبدیل سهامی عام به سهامی خاص هستند و هر کدام از این شرکت‌ها با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه اولیه وارد بورس خواهند شد.

جمیلی در ادامه گفت: ۵۴ درصد از سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان مربوط به شرکت زرین معدن آسیا و ۱۴ درصد مربوط به شرکت کیمیا است.

رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی  و معدنی زرین معدن آسیا در ادامه گفت: ورود این دو شرکت در بورس بر سهام شرکت زرین معدن آسیا تاثیر مثبت خواهد گذاشت و خبر خوبی برای سهامداران است.

جمیلی اعلام کرد: درخواست انتشار سهام خزانه شرکت را به فرابورس اعلام کرده‌ایم.همچنین شرکت در نظر دارد تا برای چهار شرکت زیرمجموعه خود صندوق بازارگردانی تاسیس کند.

 جلیلی در ارتباط با عملیات اکتشاف گفت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت توسعه اکتشاف در عمق است که این هدف با استفاده از جدیدترین دانش‌های روز معدنی انجام خواهد شد. مجموعه شرکت مادر در حال ایجاد شرکت‌های استانی است و شرکت در استان زنجان سیمین معدن را ایجاد کرده و دو معدن دیگر نیز اکتشاف و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید یکی از مهمترین‌ برنامه‌هایی است که در دست اجراست، افزود: عملیات معدن زغال سنگ را آغاز شده که فاز نخست آن تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و در سودآوری شرکت‌های مجموعه بسیار تاثیرگذار است. 
 رئیس هیئت مدیره گرو صنعتی و معدنی زرین معدن آسیا در ارتباط با مشکلات صادراتی که تولیدکنندگان معدنی با آن دست به گریبان هستند، گفت: مشکلاتی در زمینه صادرات ازجمله بازگشت پول محصولات صادراتی وجود دارد که راهکارهایی نیز برای آن پیدا کرده‌ایم که در حال حاضر امکان بیان آن به دلیل مسائل سیاسی وجود ندارد.

جمیلی اعلام کرد: ما مشتریان خارجی خود را حفظ کرده‌ایم و همچنان صادرات شرکت در حال انجام است. شرکت در زمینه فروش مشکلی ندارد اما برای تامین ارز سختی‌هایی را متحمل می‌شود.

وی گفت: شرکت تمام کنسانتره خود را به شمش تولید می‌کند تا ارزش افزوده ایجاد کند.

جلیلی بیان کرد: در پژوهشکده دو ثبت اختراع به ثبت رسانده شده که یکی از آن عملیاتی شده و دیگری در  ۶ ماه آینده اجرایی خواهد شد. این اختراعات باعث شده شرکت در چرخه محصولات پیشرفت زیادی داشته باشد.

حسین سلیمی، رئیس هیئت مدیره گروه زرین معدن آسیا در ادامه این نشست خبری گفت: بازار سرمایه در یک ماه اخیر با اصلاح قیمتی روبرو بود و این اصلاح قیمتی ناشی از شرایط حاکم بازار و عرضه و تقاضا و سیاست‌ سهامداران حقیقی بود. این نوسانات بازار به خاطر روند گذشته بورس  به نظر طبیعی می‌آید.

سلیمی با بیان اینکه بخشی از این اصلاح‌ها به خاطر هیجان است، افزود: بورس ایران با بورس‌های جهانی چندان همخوانی ندارد، زمانی که به دلیل کرونا بورس‌های جهانی در حال ریزش بود، بورس ایران سبز بود و امروز که بورس جهانی توانسته شرایط خود را بازیابد، بورس ایران روند ریزشی دارد.

سلیمی بیان کرد: به زودی پذیریش سهام گسترش روی ایران در بورس را شاهد خواهیم بود.

ایرج تاج الدین، عضو هیئت مدیره شرکت کیمیا گستران زنجان به عنوان سخنران بعدی به ارائه برنامه‌هایی از زیرمجموعه‌های گروه زرین معدن آسیا پرداخت و گفت: یکی از زیرمجموعه های شرکت، شرکت توسعه مهدی آباد است که فاز نخست آن ۵۰ هزار تن و به بهره‌برداری رسیده و در حال راه اندازی فاز ۲ آن با ۱۰۰ هزار تن تولید کنسانتره هستیم. پس از آن وارد فاز سه خواهیم شد و در نهایت مهدی‌آباد دارای ۳۰۰ هزار تن تولید خواهد شد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 416560

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =