ورود به بازار بورس بدون آموزش‌های تخصصی اشتباه است

گودرزی گفت: بسیاری از افرادی که هم اکنون در بازار بورس فعالیت می‌کنند حتی از سواد مالی نیز برخوردار نیستند که این یک فاجعه برای بازار است.

به گزارش صدای بورس، محمود گودرزی معاون بازار بورس تهران در خصوص نقش دولت در بازار سرمایه گفت: دولت در ابتدای سال با هدف رشد بازار سرمایه و کاهش نقدینگی در اقتصاد، به این بازار ورود کرد و باعث شد تا شاخص بورس قله ۲ میلیون واحدی را فتح کند.
وی افزود: هم اکنون با وجود اُفت حدود ۵۰۰ هزار واحدی شاخص بورس، اما این نکته قابل ذکر است که بازار بورس ایران توانایی این را دارد تا روی پای خود بایستد و قطعا حمایت‌های اخیر دولت می‌تواند به این بازار سر و سامان بدهد.

معاون بازار بورس تهران بیان کرد: امروز حدود ۷۸ درصد معاملاتی که در بازار انجام گرفت، توسط افراد حقیقی بود و این رویداد نشان دهنده این است که بازار به حالت تعادل رسیده و حمایت‌های دولت اثر بخش بوده است.
گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست که دولت به طور غیر مستقیم به بازار بورس از طریق نظارت و مدیریت ورود کند ادامه داد: این چهارچوب صحیح است و دولت باید آن را رعایت کند همانطور که در دارا یکم مقرر شد تا دولت بعد از مدت زمان مشخصی از مدیریت این سهام خارج شود.
وی با اشاره به مدیریت نقدینگی موجود در بورس تصریح کرد: برخی کلاس‌های آموزشی هم اکنون در حال برگزاری است که انواع روش‌های سرمایه گذاری و سبدگردانی در آن آموزش داده می‌شود، اما متاسفانه مورد استقبال بسیاری از فعالان این بازار قرار نگرفته همچنین این آموزش‌ها کافی نیستند.
گودرزی افزود: بسیاری از افرادی که هم اکنون در بازار بورس فعالیت دارند حتی از سواد مالی نیز برخوردار نیستند و این موضوع یک فاجعه برای بازار است.
معاون بازار بورس تهران مطرح کرد: بیش از ۴ میلیون از افرادی که در بازار بورس فعالیت دارند برای خرید عرضه اولیه کد بورسی گرفته اند و هیچ معامله‌ای در این بازار انجام نمی‌دهند.
گودرزی عنوان کرد: با وجود این حجم از فعال در بازار بورس، اما تدریس و آموزش‌های لازم برای این افراد برگزار نشد چراکه با شیوع ویروس کرونا هم مواجه شدیم و معدود کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 416452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =