۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸
افزایش احتمال بازگشت بازار

با جمع شدن صفوف فروش بسیاری از نمادها و ادامه افزایش قیمت سهام آنها در معاملات هفته گذشته، احتمال بازگشت بازار از فردا با ۶ عامل دور از انتظار نیست.

به گزارش صدای بورس، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات آخرین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: به نظر می رسد معاملات هفته گذشته امیدها به بازگشت بازار و رشد آن را در دل اهالی بازار سرمایه افزایش داده است. در آخرین روز معاملاتی در حالی که بسیاری از نمادها بخصوص نمادهای بزرگ صف فروش داشتند، رفته رفته صفوف آنها برچیده شد و معاملات با افزایش قیمت ادامه یافت.

انتشار اخبار مثبت از سوی برخی از شرکت ها همچون "فملی، وبصادر، وغدیر، تملت، پترول و  فارس" مبنی بر انتشار اوراق تبعی اختیار فروش که در ایران به عنوان بیمه کردن سهام از آن عنوان می‌شود، افزایش نرخ دلار که اثرات آن بر گزارش های آتی شرکت های صادرات محور آشکار خواهد شد، افزایش قیمت های جهانی کامودیتی‌ها و فلزات، ثبات نرخ سود سپرده‌ها، انتشار گزارشات قابل توجه شرکت های پالایشی و موضوع تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار با هدف بازارگردانیِ مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی آنها از عواملی هستند که احتمال بازگشت بازار از هفته آینده را افزایش می دهند.

در پایان معاملات روز چهارشتبه، شاخص کل با کاهش 13 هزار و 684 واحدی به کانال یک میلیون و 556 هزارتایی و شاخص هم وزن با کاهش 5 هزار و 270 واحدی به کانال  426 هزار و 980 واحد رسیدند. نمادهای " فولاد، اخابر،حکشتی " بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات بورس و فرابورس 10.6 و 3 هزار میلیارد تومان بود . بیشترین ارزش معاملات متعلق به نماد " فملی" با 1.1 هزار میلیارد تومان بود. در معاملات بالغ بر 700 میلیارد تومان توسط حقیقی ها از بازار خارج شد.

در گروه بانکی نماد "وبملت" همچنان متوقف بود. "وبصادر، وتجارت " در ابتدا هر دو  صف فروش داشتند لکن پس از برچیده شدن صفوف فروش آنها با افزایش تقاضا روبرو شدند به شکلی که نماد "وبصادر" به صف خرید نشست. در گروه فلزات، "فملی، فولاد " هر دو مورد توجه اهالی بازار قرار گرفتند و آخرین معاملات آنها در مثبت 3 و 1.5 درصد خاتمه یافت.

نمادهای گروه  پالایشی همچون "شبندر، شتران، شپنا، شبریز" همچنان بابت شفاف سازی در خصوص تعدیل مثبت ناشی از کاهش نرخ خوراک متوقف بودند. در گروه خودرویی  هر دو نماد "خودرو، خساپا"  به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات متوقف بودند.

کد خبر 416388

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار سرمایه امروز را چگونه گذراند؟

    بازار سرمایه امروز را چگونه گذراند؟

    بازار سرمایه در حالی امروز برای دومین بار متوالی طی هفته جاری قرمزپوش شد که تحت تأثیر خبر تحریم‌ها قرار گرفته است و به کانال یک میلیون و 652 هزار واحدی رسید.

  • بازار نفس کشید

    بازار نفس کشید

    شاخص کل بورس امروز با ۱۸ هزار و ۴۹۴ واحد رشد، در کانال یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحدی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =