بورس ۲۲ شهریور را چگونه آغاز می‌کند؟ 

روندی که بازار در هفته گذشته پیش گرفت سبب شد تا اقدامات حمایتی از بازار سرمایه که صحبت آن در هفته‌های اخیر از سوی دولتمردان مطرح می‌شود، به بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برسد.

به گزارش صدای بورس،در جریان جلسه پنجشنبه شورای عالی بورس آیین‌نامه پیشنهادی حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مواد این آیین‌نامه بر ضرورت مشارکت سهامداران عمده تاکید داشت. اصلی‌ترین مفاد این آیین‌نامه عبارت بود از:

۱- ضمانت اجرایی و اختیارات لازم به سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت الزام سهام داران عمده به انجام عملیات بازارسازی و بازارگردانی تفویض شد.

۲- بانک‌ها مجاز به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌شوند و بدین ترتیب، نقش بانک ها در تاسیس نهادهای مالی در بورس تقویت خواهد شد.

۳- صندوق توسعه ملی مکلف است یک درصد از منابع سالانه خود را (از سال ۱۳۹۴ به بعد) به ازای هر سال ، نزد بانک عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه به صورت بلندمدت (حداقل ۲۰ ساله) سپرده گذاری کند.

 شب گذشته در جریان گفت و گوی ویژه خبری که با حضور امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران به روی آنتن رفت پیش‌بینی از روند بازار برای هفته آینده بدین شکل عنوان شد:«بازار سهام روند متعادل و نقدشونده‌ای را در پیش می‌گیرد.»

به مصوبات مهم و تاثیرگذار جلسه روز گذشته بحث اجرایی شدن ابزارهایی مانند سهام خزانه و اوراق اختیار فروش تبعی را نیز اضافه کنید.

مجموع اتفاقات بیان شده سبب تزریق نقدینگی به بازار سرمایه و متعادل شدن روند معاملات خواهد شد و بسیاری از فعالان و تحلیلگران انتظار بازگشت بازار و سبز شدن شاخص کل را در هفته پیشرو دارند.

کد خبر 416376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =