آنچه در مجمع شرکت بورس گذشت/ تصویب افزایش سرمایه 100 درصدی

شرکت بورس اوراق بهادار تهران در مجمع عمومی عادی سالانه خود مبلغ ۳۰۰ ریال سود به ازای هرسهم تقسیم کرد.

به گزارش صدای بورس،مجمع عمومی عادی سالانه و فوق العاده شرکت بورس اوراق بهادار تهران امروز پنج شنبه ۲۱ شهریور ۹۹ با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع که به صورت آنلاین و مجازی برگزار شد، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گزارشی از عملکرد این شرکت بیان کرد.

در پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، پس از تصویب صورت های مالی از سوی حاضران، مبلغ ۳۰۰ ریال سود به ازای هرسهم بین سهامداران تقسیم شد.

روزنامه اصلی، روزنامه اطلاعات

در این مجمع روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی برای درج آگهی های شرکت در سال مالی جاری توسط هیئت مدیره انتخاب شد و قرار بر این شد از روزنامه‌های اقتصادی دیگر نیز برای درج آگهی‌های شرکت (جهت اطلاع رسانی بیشتر) استفاده شود.

کمک‌های بلاعوض

اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان برای کمک بلاعوض قهری و یک صد میلیون تومان به عنوان کمک برای مقابله با بیماری کرونا تصویب شد.

همچنین یک میلیارد تومان برای افزایش دانش مالی، آموختن دانش‌های جدید توسط هیئت مدیره تصویب شد.

حسابرس اصلی و حسابرس علی بدل

در ادامه جلسه به تصویب هیئت مدیره ضمن تشکر از زحمات حسابرس قبلی، حسابرس اصلی هشیار بهمند انتخاب شد.


انتخاب اعضای هیات مدیره بورس

در انتهای این مجمع شرکت‌های صندوق بازنشستگی بانک ها، بانک آینده، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری اهداف، کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، سرمایه گذاری تدبیر و  سرمایه گذاری توسعه ملی،به عنوان اعضای هیات مدیره بورس تهران تعیین شدند.

همچنین به ترتیب گروه مالی ملت، کارگزاری پیشگامان بازار سرمایه و شرکت کیمیا طب مهیا به عنوان اعضای علی البدل این هیات مدیره انتخاب شدند.

تصویب افزایش سرمایه شرکت در مجمع فوق العاده

پس از پایان مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع فوق العاده شرکت بورس تهران با حضور بیش از 77 درصد سهامداران و با هدف افزایش سرمایه و اصلاح برخی مفاد برگزار شد.

در این مجمع  افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی به تصویب رسید.

براساس این گزارش، بورس تهران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ دو هزار میلیارد ریال به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال معادل 100 درصد از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی افزایش دهد.

همچنین در این مجمع فوق العاده اصلاح مفادی از اساسنامه تصویب شد.

در مجمع فوق‌العاده، ماده ۲۷، ۶۱، ۷۳اساسنامه اصلاح شد و میزان افزایش سرمایه نیز تایید شد.

کد خبر 416351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =