بایدو به دنبال تامین سرمایه ۲ میلیارد دلاری برای یک استارتاپ

شرکت بایدو، غول فناوری چین در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران جهت تامین سرمایه ۲ میلیارد دلاری برای راه‌اندازی یک شرکت استارتاپ فعال در حوزه بیوتکنولوژی طی ۳ سال آینده است.

به گزارش صدای بورس، این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی به کشف داروهای جدید و تشخیص بیماری‌ها خواهد پرداخت. دو منبع مستقل این خبر را تایید کردند و گفتند، به دلیل اینکه مذاکرات همچنان در جریان است، جزییات بیشتری در اختیار ندارند.

به احتمال زیاد، بایدو در نقش سهامدار عمده این استارتاپ ظاهر نخواهد شد. این طرح شرکت بایدو در زمان افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای بخش بهداشت و درمان به دلیل شیوع بیماری کرونا ارائه می‌شود. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌ها بر ارائه خدمات تشخیص بیماری آنلاین به دلیل شلوغی بیمارستان‌ها و دسترسی ناکافی مردم به مراکز درمانی متمرکز شده‌اند.

دو شرکت WeDoctor (بازوی شرکت علی‌بابا در بخش بهداشت و درمان) و Ping An Good Doctor برای تولید و عرضه اپلیکیشن‌های مورد استفاده جهت تشخیص، تجویز دارو، نوبت‌دهی، تحویل یک‌ساعته دارو و بیمه به این جریان پیوسته‌اند. اما استارتاپ مورد بحث که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده، بر مواردی همچون کشف و تولید دارو و تشخیص زودهنگام تومور با استفاده از فناوری هوش مصنوعی بایدو است. این فناوری قادر است با انجام محاسبات پیچیده، نوآوری‌های بیولوژیکی را امکان‌پذیر کند.

طی ۵ ماه گذشته، شاخص بهداشت هنگ‌سنگ (HSHCI) حدود ۴۰ درصد رشد داشته و از رشد شاخص هنگ‌سنگ پیشی گرفته است. در این مدت، شاخص هنگ‌سنگ بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.

منبع: رویترز

کد خبر 416331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =