«افق» افزایش سرمایه می‌دهد/ تقسیم ۵۰۰۰ ریال سود در مجمع

مدیرعامل افق کوروش در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به پایان اسفند ماه ۹۸، از برنامه افزایش سرمایه این شرکت خبر داد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش امروز سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۹  به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، حسابرسان و سهامداران در محل گروه صنعتی گلرنگ برگزار شد.
در مجمع عمومی این شرکت که بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا با حضور حداکثر ۱۵ نفر از سهامداران برگزار شد، امیرحسین فخریان، مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش گفت: بنا داریم سرمایه شرکت را از محل مازاد تجدید ارزیابی و آورده‌های نقدی سهامداران افزایش دهیم.

۲۱۳۶شعبه فعال در سراسر ایران
فخریان
با بیان اینکه افق کوروش ۲۱۳۶ شعبه فعال در سراسر کشور دارد، گفت: این شرکت تا پایان سال ۹۹ حدود ۷۰۰ شعبه جدید دیگر را افتتاح خواهد کرد و پتانسیل افتتاح بیش از ۶ هزار شعبه تا ۱۴۰۵ را دارد.

حاشیه سود خالص افق کوروش
وی به حاشیه سود خالص شرکت اشاره کرد و افزود: در ۵ ماهه ۳۹۴میلیارد تومان سود عملیاتی ( ۸ درصد)؛  ۹۰۹ میلیارد تومان سود خالص (۱۸.۵درصد) ؛ ۴۹۲۷ میلیارد فروش است. 

مدیرعامل افق کوروش افزود: شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با سرمایه ۱۰ میلیون تومان  از سال ۱۳۸۸ کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۰ این سرمایه به ۲ میلیارد تومان افزایش یافت .

وی در ادامه با اشاره به اینکه درسال ۱۳۹۶ سرمایه این شرکت  به ۵۰ میلیارد تومان رسید،افزود: با آورده نقدی و مطالبات سهامداران در مرحله دوم همان سال سرمایه شرکت  به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

سهم ۳درصدی افق کوروش از بازار
فخریان با بیان اینکه سهم بازار افق کوروش ۳ درصد است، بیان کرد: از مهمترین برنامه های آینده افق کوروش می توان توسعه فروش اینترنتی، بهینه سازی کمپین ها، الکترونیکی شدن فاکتورهای چاپی، افتتاح شعب جدید اشاره کرد.

وی اعلام کرد: برنامه ای برای تملک کامل اُکالا نداریم، همین میزان مالکیت در این شرکت کافی است.

در این جلسه گزارش هیأت مدیره و بازرس قانونی و حسابرس مستقل برای عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹  ارائه و صورت های مالی منتهی به  ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ تصویب شد.

همچنین انتخاب حسابرس و بازرس قانونی و تعیین حق الزحمه بازرس برای سال مالی منتهی به تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به تایید حاضران در جلسه رسید. موسسه حسابرسی فراز مشاور، دیلمی پور (حسابداران رسمی) به سمت بازرس اصلی و حسابرس مستقل شرکت و موسسه بیات رایان بعنوان بازرس علی البدل انتخاب گردیدند و تعیین حق الزحمه حسابرس مستقل و بازرس قانونی به هیات مدیره شرکت تفویض شد.

در انتهای این مجمع سود سهام افق کوروش ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شد که مبلغ ۵۰۰۰ ریال سود به ازای هر سهم با رای نهایی سهامداران تصویب شد.

براساس این گزارش، کمک های بلاعوض سال پیش یک درصد سود سالانه اعلام شد که امسال با توجه به برای کرونا امسال یک درصد برابر ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد. همچنین پاداش هیات مدیره امسال (برای هر ۵ شرکت) برابر با ۴۵۰ میلیون تومان تصویب شد.

از دیگر مصوبات این مجمع انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت برای درج آگهی‌های شرکت در سال مالی جاری انتخاب شد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 416222

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =