حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در مسکن

در آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رییس جمهور از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه عرضه املاک در بورس، حمایت و بر لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف مشارکت مردم در تامین مالی پروژه های تولید مسکن از طریق بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش صدای بورس، در جلسه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از پیشرفت کار عرضه املاک در بورس و همچنین راه‌های تامین مالی پروژه های انبوه تولید مسکن از طریق بازار سرمایه ارائه داد که بعد از ارائه این گزارش، رئیس جمهور ضمن تاکید بر حمایت و تقویت سرمایه گذاری در بخش مسکن به عنوان پیشران رونق تولید و اشتغال کشور، بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف مشارکت مردم در تامین مالی پروژه های تولید مسکن از طریق بورس را مورد حمایت و تاکید قرار داد.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته و در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در خصوص عرضه املاک در بورس کالا، گفته بود: انجام معاملات مسکن در بورس با درخواست خود وزارت راه آغاز شد که در همین زمینه یک ملک تاکنون در بورس عرضه و به فروش رفته است و همان عرضه نخست باعث شد تا سایرین هم از عرضه املاک در بورس استقبال کنند.

به گفته وی، اولین بانک نیز برای عرضه املاک و مستغلات خود در بورس پیش قدم شده که این اتفاق کمک می کند تا معاملات املاک در محیطی شفاف، واضح و روشن انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرده است: با رونق معاملات املاک در بورس یک دامنه قیمتی مناسب برای املاک شکل می گیرد و کلیه امور در خصوص بررسی اصالت و مقبولیت ملک نیز حاصل می شود؛ این اتفاق باعث خروج از شرایط لجام گسیخته فعلی خواهد شد و مردم به زودی نتیجه ورود املاک به بورس را خواهند دید.

وی در پایان نیز بر این نکته اشاره کرده که مهم آن است که برای اندازه گیری هر کاری یک خط کش و متری وجود داشته باشد که ورود املاک به بورس می تواند به یک مبنای قیمتی مناسب و مورد استناد برای مردم تبدیل شود.

براساس این گزارش، پس از موفقیت نخستین عرضه املاک دولتی متعلق به شرکت عمران شهر جدید پردیس در بورس کالای ایران، بانک اقتصاد نوین ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه دو عرضه املاک مازاد خود را در بورس کالا انجام خواهد داد.

به این ترتیب بانک اقتصاد نوین طی صدور اطلاعیه‌های مجزا و به عنوان نخستین بانک برای انجام تکالیف قانونی جهت واگذاری املاک مازاد خود از مسیر بازار سرمایه، یک قطعه زمین با کاربری مسکونی - تجاری و دو ملک تجاری را برای فروش با استفاده از مکانیسم حراج در بورس کالا آگهی کرد. اگر به دنبال سرمایه گذاری هستید مطالعه مقاله "سود بانکی بهتر است یا خرید مسکن" می تواند مفید باشد.

براساس اطلاعیه‌های عرضه، بانک اقتصاد نوین مورخ ۲۵ شهریور ماه دو ملک تجاری در شهرستان کرمان را به صورت یکجا برای فروش روی تابلوی املاک و مستغلات بورس کالای ایران عرضه می کند و در تاریخ ۲۶ شهریور ماه نیز یک قطعه زمین اداری، تجاری و مسکونی واقع در در شهرستان بندرعباس به مساحت ۷۴۳.۲۸ متر مربع را روی تابلوی معاملات می برد؛ گفته می شود بانک اقتصاد نوین برای عرضه کلیه املاک مازاد خود در بورس کالا برنامه ریزی کرده تا حراج الکترونیک و شفاف جایگزین مزایده های پردردسر فروش املاک شود.

کد خبر 416165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =