ورود ستاره خلیج‌فارس به بورس قطعی شد

مدیرعامل فرابورس ایران از انجام فرآیند پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در بازار فرابورس خبر داد و گفت: بخشی از سهام این شرکت با انجام فرآیندهای لازم برای پذیرش و درج، در بازار فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش صدای بورس،  امیر هامونی با اعلام این خبر گفت: پیش‌تر مساله پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس مطرح شده بود که به دلیل مسائلی در بدهی ارزی این شرکت فرایند آن با توقف مواجه شد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته و قول‌های مساعدی که مبنی بر تبدیل بدهی ارزی این شرکت به بدهی ریالی داده شده، فرایند پذیرش آن بار دیگر به جریان افتاده است تا بخشی از سهام این شرکت بزرگ پالایشی بتواند با انجام فرایندهای لازم برای پذیرش و درج، در بازار فرابورس ایران عرضه اولیه شود و سهام این شرکت مهم پالایشی به زودی در فرابورس ایران عرضه خواهد شد.

پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در مسیر ورود به بورس است. گفته می‌شود به‌رغم مشکلات مالی این شرکت و بدهی‌های ارزی سنگینی که دارد، ممکن است سهام این شرکت در همین تابستان در بورس عرضه شود.

اما این شرکت آخرین بار در سال ۱۳۹۶ اطلاعات مالی خود را در سامانه کدال بارگذاری کرده است، ضمن آنکه بدهی‌های سنگین ارزی شرایط این شرکت را پیچیده کرده است.

بنابراین باید دید در فرصت باقی مانده از تابستان امسال، اطلاعات مالی سال‌های قبل این شرکت شفاف‌سازی خواهد شد یا خیر. اما و اگرها از ورود ستاره خلیج‌فارس به بورس از حدود دو سال قبل آغاز شده و هنوز ادامه دارد، اما آن‌طور که مدیرعامل فرابورس ایران خبر داده، قرار است امسال به تمام این اما و اگرها پایان داده شود.

کد خبر 416063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =