بیشترین ارزش معاملات سهام در بازار/ پذیره‌نویسی روی دست عرضه اولیه بلند شد

امروز معامله‌گرها نزدیک به هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۱۰.۸درصد از کل سهام تازه وارد تأمین سرمایه دماوند معامله شد.

به گزارش صدای بورس، روز جاری در مجموع حدود ۱۴ هزار و ۶۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «فملی»، «خودرو»، «وآیند» و «فولاد» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته رقمی معادل هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دست به دست شد، ملی صنایع مس ایران پس از معاملاتی به ارزش هزار و ۴۵ میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

رتبه‌بندی-سهام-در-معاملات-بورس-و-فرابورس-99.6.15

سهام تأمین سرمایه دماوند (تماوند) سرانجام پس از گذشت هفت و نیم ماه از تاریخ پذیره‌نویسی بازگشایی شد و ۱۴۵۰ درصد بازدهی به ارمغان آورد. در اولین روز شروع معاملات این شرکت تأمین سرمایه‌ای ۱۰.۸ درصد از کل سهام آن معامله شد و تقاضای بیش از پنج درصد دیگر از شرکت نیز در صف خرید باقی ماند.

براساس این گزارش، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «چندرشته‌ای صنعتی» با معاملات دو هزار و ۳۲۰ میلیارد تومانی دوم شد و "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱۰ نماد برتر سهم ۴۷ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۲۷ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۲ نماد نخست اختصاص داشت.

ارزش معاملات سهام 99.6.15

منبع:اقتصادآنلاین

کد خبر 416035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =