۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
پاسخ به 3 ابهامات این روزهای بورس

پس از اصلاحاتی که هفته گذشته در بورس رخ داد، ممکن است ذهن همه ی ما درگیر برخی از سوالات باشد؛ ابهاماتی که حول محور این موضوعات می چرخد: آیا با شرایط موجود ممکن است در بورس موفق شوم؟ در بازار باقی بمانم یا از آن خارج شود؟ چطور در بورس موفق شوم؟

به گزارش صدای بورس، پیش تر به طور مفصل برای شما در این مورد صحبت کردم که بورس یک کار تخصصی و حرفه ای است و صرف اینکه شرایط ورود و حضور به صورت مستقیم در این بازار کار دشواری نیست، دلیل محکمی برای این نکته نیست که کار راحتی به نطر می رسد و هر کسی از پس آن بر می آید. اگر زمان مناسبی برای حضور در بازار ندارید، پیشنهاد میکنم حتما به سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری فکر کنید. ️شاید در نگاه اول تصور میکنید اگر صرفا پاسخ این سوال " چه سهامی بخرم یا در کدام صندوق سرمایه گذاری کنم؟" را بدانید می توان راه رستگاری را در بورس پیدا کرد اما سوال مهمتری وجود دارد که باید قبل از سوال بالا به آن پاسخ دهیم: چه مقدار سرمایه برای سرمایه گذاری دارید؟ به صورت کلی بازارهای سرمایه گذاری در 5 دسته تقسیم بندی می شوند:
1- مسکن
2- طلا
3- ارزهای خارجی
4- بازار سرمایه
5- سپرده بانکی و اوراق با درآمد ثابت
 
احتمالاً درآینده نزدیک طبقه رمز ارزها نیز به دسته های فوق افزوده می شود. به عبارت دیگر مهمترین سوال این است که تا چه میزان باید در هرکدام از طبقات بالا سرمایه گذاری کرد؟ میزان سرمایه گذاری در هر طبقه برای هر شخص با توجه به معیارهایی نظیر هدف از سرمایه گذاری، نیازها و ترس ها متفاوت می باشد. سندی در ادبیات مدیریت ثروت و سرمایه گذاری وجود دارد که حقانیت موارد ذکر شده را تایید میکند و اصطلاحاً به آن بیانیه خط مشی سرمایه گذاری (IPS) گفته می شود. با توجه به مواردی که بالا در مورد آن صحبت کردیم،
بهتر است در موردچند پیشنهاد راهبردی برای سرمایه گذاری به صورت خلاصه و موردی صحبت کنیم:
1- به جز مسکن که ورود مستقیم به آن نیازمند مبالغ بالای سرمایه گذاری است، هیچگاه میزان سرمایه گذاری مجموع طلا و ارز کمتر از20در صد، بازار سرمایه کمتر از 20درصد و سپرده بانکی و اوراق با درآمد ثابت کمتر از 10درصد نباشد.

2- مطابق تحقیقات، در بلند مدت میزان حضور شما درزمان مناسب درطبقه دارایی، از خرید درآن طبقه مهمتر است
 3- اگر توان تحمل استرس های صعود و نزول بازار سرمایه را ندارید، به صورت غیرمستقیم از طریق صندوق ها سرمایه گذاری کنید.
امیر تجریشی

کد خبر 415919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =