نمادهای تاثیرگذار بر شاخص امروز بورس

امروز سهامداران شرکت‌های تامین سرمایه امین، بهساز کاشانه تهران و معادن بافق در بورس و معامله‌گران شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، تولید برق ماهتاب کهنوج و توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

به گزارش صدای بورس، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت 52هزار و 902واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و 631هزار و 883واحدی به کار خود پایان داد بیش از 13میلیارد و 87میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 8هزار و 135میلیارد تومان در بیش از 772هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.
بر این اساس سهامداران شرکت‌های تامین سرمایه امین، بهساز کاشانه تهران و معادن بافق امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های گروه صنعتی بازر، نفت سپاهان و سبحان دارو بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.
این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 994میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 391میلیارد تومان در 640هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 431واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 357واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، تولید برق ماهتاب کهنوج و توسعه مسیر برق گیلان بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر و پتروشیمی غدیر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

یکی از راه های تحلیل بنیادی و حتی تکنیکال شناسایی نمادهای با ارزش بورس در معاملات روزانه و به دست آوردن هدف قیمتی آن است، هرچقدر ارزش معاملات چه در روند مثبت و چه منفی در یک نماد بیشتر باشد، آن نماد مورد توجه ویژه فعالان بازار سرمایه است، نمادهایی که در صف فروش و صف خرید قرار دارند نشان دهنده پیشرونده بودن یا اصلاح قیمتی نمادها بوده و می تواند مورد توجه قرار بگیرد، البته این یکی از آیتم های تحلیل نمادها بوده و برای تحلیل دقیقتر باید موارد بنیادی و تکنیکال یک سهم مانند ترازنامه و نمودار نیز مورد بررسی قرار بگیرد. نمادهای تاثیرگذار معاملات امروز (چهارشنبه، دوازدهم شهریورماه ۱۳۹۹) را بشناسید:

پربیننده های بورسی معاملات امروز
نمادهای  فملی، فولاد، شپنا، وتجارت، خودرو، شبندر، خساپا  پربیننده های بورسی معاملات امروز بودند.

تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس
این تاثیر را نمادهای  کگل، امین، ثبهساز، کبافق با بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشتند.

تاثیر منفی بر شاخص کل بورس
این تاثیر را نمادهای فارس، فولاد. شستا، فملی، اخابر، شپنا، شتران  بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشتند.

بیشترین حجم معاملات
این نسبت را نمادهای  فولاد، وتجارت، وبصادر، کمند، فملی کسب کردند.

بیشترین ارزش معاملات
این نسبت را نمادهای  فملی، فولاد، کمند، دارایکم، وتجارت، شستا، فخوز، وبصادر  کسب کردند.

بیشترین  تقاضا
نمادهای پالایش، امین، ثبهساز، ولپارس، کاوه، کدما، وبصادر  با بیشترین تقاضا در بازار بورس مواجه شدند.

بیشترین فروش سهام
بیشترین عرضه ها نیز مربوط به نمادهای شستا، وملی، خگستر، خودرو، ثشاهد، شپنا، شتران  در بازار امروز بود.

بیشترین  افزایش قیمت روزانه
بیشترین افزایش روزانه در سهام  امین، ثبهساز، کبافق، قنیشا، فرآور، کرازی، کدما  به ثبت رسید.

بیشترین  کاهش قیمت روزانه
بشترین کاهش قیمت در نمادهای پکرمان، شسپا، دسبحان، وساخت، سیتا، شپنا، کمنگز  صورت گرفت.

کد خبر 415896

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار نفس کشید

    بازار نفس کشید

    شاخص کل بورس امروز با ۱۸ هزار و ۴۹۴ واحد رشد، در کانال یک میلیون و ۲۴۴ هزار واحدی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =