افزایش سود دو برابری و چند خبر خوب برای ویتانا

پروژه توسعه بخش آدامس و شکلات را در سال 99 شروع کردیم که در حال اجراست و تا قبل از پایان سال وارد فاز تولید محصول می‌شویم که حاشیه سود مناسبی را ایجاد می‌کند.

محمدمهدی سماواتی، مشاور مدیرعامل شرکت ویتانا در گفت و گو با صدای بورس؛

پروژهای که امروز در ویتانا افتتاح شد، دو بخش داشت؛ افتتاح بخش اول از فاز دوم توسعه در ویتانا که از سال گذشته وعده داده بودیم و این مهم محقق شد. افتتاح این پروژه در سال مالی آینده سودآوری شرکت را تا دو برابر افزایش می‌دهد. بیشتر محصولات این واحد حول محور صادرات و کالاهای خارجی است تا بتوانیم این محصولات را با برند داخلی از این پس در کشور داشته باشیم. در مورد کلنگ‌زنی فاز سوم توسعه، یک پروژه تولید 500 تنی در روز است. این پروژه نیز یک برابر مجموع افتتاح‌های تا کنون غویتا است. 
پروژه توسعه بخش آدامس و شکلات را در سال 99 شروع کردیم که در حال اجراست و تا قبل از پایان سال وارد فاز تولید محصول می‌شویم که حاشیه سود مناسبی را ایجاد می‌کند. شرکت ویتانا امروزه به هلدینگ سرمایه‌گذاری تبدیل شده که حدود 11 شرکت زیرمجموعه فعال دارد. 
در زمینه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پوشاک و فروشگاه‌های اینترنتی هم وارد شدیم. غویتا یک بمب خبری دارد که بعد از دریافت مجوز سازمان بورس، در مورد سرمایه‌گذاری که ویتانا به آن ورود کرده و بسیار استراتژیک است اطلاع رسانی می‌شود.
ویتانا هلدینگ سرمایه‌گذاری خواهد بود که در کنار فعالیت‌های تولیدی، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را انجام داده است. سال گذشته مذاکره‌ای انجام شد و اولین تولیدکننده غذای کودک را در ایران به نام خود ثبت و شرکت غنچه پرور را تاسیس کردیم. این شرکت توانایی این را دارد که یک ویتانای جدید باشد. در نظر  داریم از انتهای شهریور این شرکت را در بورس پذیرش کنیم. 51 درصد از سهام این شرکت متعلق به ویتاناست. به موازیات این برنامه پروژه های سرمایه گذاری طرح افزایش سرمایه هم داریم که احتمالا در هفته جاری اطلاع رسانی می شود. پیش بینی می شود یک افزایش سرمایه دیگر هم در سال جاری داشته باشیم. 
از ابتدای سال تا کنون میزان تولیدات در ویتانا هم از لحاظ ریالی و هم از لحاظ حجمی افزایش داشته است. با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس توانستیم بازارهایی را جایگزین کنیم. در تیر ماه رکورد بیشترین میزان ریالی و حجمی فروش در ویتانا شکست و در گزارش ماهانه مرداد ماه یک رکورد دیگر هم به نام ویتانا ثبت می شود.
با توجه به تمهیداتی که صورت گرفته در زمینه تولید و فروش مشکلی نیست و با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که در بخش سرمایه در گردش انجام شده حاشیه سودهای شرکت در مقایسه با سال گذشته هیچ کاهشی نداشته است. موضوع معافیت های مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین به مدت هفت سال نهایی شد و این نوید به سهامداران داده می شود که هر چقدر پروژه های توسعه ای ویتانا بیشتر باشد حاشیه سود به دلیل معافیت مالیاتی بالاتر می رود. 
برای بازارهای صادراتی با پنج کشور در حال رایزنی تاسیس شعبه هستیم. در کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات کاملا با برنامه انجام می شود. در کشورهای افریقایی هم پروژه‌های خوبی را در جریان داریم. ویتانا صادرات مستمر به چین دارد که بزرگترین بازار صادراتی ویتاناست. پیش‌بینی می‌شود با توجه به حفظ شرایط موجود توسعه جهشی در میزان فروش سال مالی بعد داشته باشیم.
شرایط کرونایی ویتانا را از تحقق برنامه‌های توسعه‌ای عقب نینداخته است و این نوید را می‌توان به سهامداران داد که تمام مصراف ارزی کارخانه پیشاپیش تامین منابع شده و ریسکی از محل نوسان نرخ ارز نداریم و تمام ماشین‌آلات به صورت نقدی خریداری شده است. تمام تسهیلات دریافتی به صورت ریالی است که با توجه به نوسانات احتمالی ارز دغدغه‌ای برای سهامداران وجود ندارد. 
روند سودآوری ویتانا همانطور که در امیدنامه و مستندات درج شده رشدی است که بیش از دو برابر نسبت به سال قبل است. اتفاق خوب دیگر در ویتانا اینکه تمام فروش زیرمجموعه‌های شرکت انحصارا توسط شرکت انجام می‌شود که کمک‌کننده در رشد فروش شرکت است.

به سهامداران توصیه می‌شود با توجه به شرایط موجود هیجانی رفتار نکنند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بازار به رویه تحلیل پذیر خود بازگردد.

کد خبر 415627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =