سهام بنجل تا اصلاح های عمیق خریداری نخواهد داشت

مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: به شکل کلی همین زمان‌هاست که وقت اصلاح سبد و جابه جایی سهام و حرکت به سمت سهام ارزنده در سبد، است.اگر سهامتان ارزنده است و به رشدش ایمان دارید، سهامداری کنید، اگر نه یاد بگیریم سهام بنجل تا اصلاح های عمیق خریداری نخواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، محمدحسین صدرایی، مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه گفت:  امروز 2 شهریور 99 شاخص بازار در جایگاه شاخص در 16 تیر ایستاد. در سابقه معاملاتی هر نماد که بروید قیمت های آن روز و امروز قابل قیاس است. فملی، فولاد، فارس و ...

وی افزود: نکته ای که واضح است این است که دلار درایور موثری در اثرگذاری بر بورس است. در 16 تیر دلار نیماحوالی 17 هزار بود  امروز این نرخ در آستانه بیست هزارتومان است! 

بازار فملی را در شانزده مرداد از ۳۳۰۰ تا ۳۸۰۰ صف زد

صداریی ادامه داد: قیمت های جهانی که محرک های بعدی بازارند در مس (حدودا ده درصد) و روی (حدودا بیست درصد) و اسلب و اوره و متانول و ... را خود بین آن روز و امروز، قیاس کنید. تنها برای مثال می گویم خاطرم هست بازار فملی را در شانزده مرداد از ۳۳۰۰ تا ۳۸۰۰ صف زد. امروز فملی ۲۷۰۰ است! باقی سهام را خود بررسی کنید.

بازار چرا منفی است؟

وی افزود: بازار منفی است، قبول. آیا  صف فروش ۶۰۰ میلیونی فولاد همین ۴۰ روز پیش را سهامداران به یاد دارند؟ یا دو میلیاردی خودرو در اوایل هفته قبل یا هفتصد میلیونی شپنا و ... بازار پایین آمده. یادتان باشد در سهام با مارکت کپ بالا، بازار نقدشونده پایین آمده... خاطرم هست هفته پیش، فولاد با چهارصد میلیون معامله تنها چهل میلیون صف فروشش ماند! این مسیر به انتهای خود رسیده. 

اگر سهامتان ارزنده است و به رشدش ایمان دارید، سهامداری کنید

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه اظهار کرد: به شکل کلی همین زمان ها است که وقت اصلاح سبد و جابه جایی سهام و حرکت به سمت سهام ارزنده در سبد، است.اگر سهامتان ارزنده است و به رشدش ایمان دارید، سهامداری کنید، اگر نه یاد بگیریم سهام بنجل تا اصلاح های عمیق خریداری نخواهد داشت.

منبع: اخبار بورس

کد خبر 415583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =