غکورش پس از اصلاح بازار عرضه می‌شود

در پی انتشار خبر لغو عرضه اولیه شرکت صنایع غذایی کورش، دلیل این اتفاق را از هیئت پذیرش بورس جویا شدیم.

صدای بورس- علیرضا تاج بر عضو هیئت پذیرش بورس با اشاره به اینکه موافق حواشی در بازار سرمایه نیست در پاسخ به سوال خبرنگار صدای بورس برای دلیل عرضه نشدن «غکورش» گفت: در ارزشگذاری شرکت صنایع غذایی قبلی که لغو شد، در رابطه با مسئله ارزشگذاری مشکلی وجود داشت که با رایزنی و مشارکت حل شد اما در خصوص عرضه «غکورش» به نظرم بازار در حال حاضر شرایط ورود شرکت را ندارد. غکورش از نظر ارزشگذاری مشکلی ندارد فقط در حال حاضر شرایط بازار را مناسب این عرضه نمی‌دانیم.

وی در رابطه با روند ارزشگذاری افزود: مسئله لغو عرضه اولیه «غکورش» مسئله کلی بازار است. ارزشگذاری بر اساس چند معیار به دست می‌آید از جمله تجدید سودهای آتی،  p/e صنعت یا بر اساس ارزش دارایی‌ها که در تمام صنایع یونیک است. در نهایت گزارش ارزشیابی قابل دستکاری نیست مگر در آینده شرکت موردی باشد که منجر به جهش سودآوری شود تا نرخ رشد سودآوری را بالاتر بگیریم.

وی تاکید کرد: در گزارش ارزشیابی به غیر از نرخ رشد سودآوری دیگر پارامترها را نمی‌توان کم یا زیاد کرد.‌ در حال حاضر نیز همین مسئله رخ داده است.‌ در عرضه صنایع غذایی قبلی که لغو شد، اختلاف ارزشگذاری بر نرخ رشد سودآوری بود که حل شد.

وی در انتها در رابطه با زمان عرضه «غکورش» گفت: بازار در حال حاضر شرایط خاصی دارد اما پس از اینکه برگشت عرضه «غکورش» انجام خواهد شد، سهم شرکت صنایع غذایی کورش سهم بی حاشیه‌ای است.

کد خبر 415490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =