جزئیات پیش‌بینی قیمت طلا در آستانه محرم

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات بازار طلا خبر داد و گفت: قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده اما معاملات کاهش یافته که دلیل عمده آن نزدیک شدن به ماه محرم است.

به گزارش صدای بورس؛ محمد کشتی‌آرای درباره حال‌وهوای بازار طلا در هفته گذشته توضیح داد: اواسط هفته گذشته به دلیل انتشار خبر کشف واکسن ویروس کووید۱۹ بهای اونس جهانی حدود ۱۴۵ دلار سقوط کرد و به همین ترتیب تاثیر خود را در بازار ارز و طلای داخلی گذاشت، اما در روزهای پایانی هفته با تکذیب این خبر قیمت‌ طلا و سکه به روال عادی بازگشت.

او ادامه داد: در جریان معاملات امروز بازار طلا هم تغییر چندانی در قیمت‌ها شاهد نبودیم و ثبات بازار ادامه‌ داشته؛ اما دادوستدها به شدت افت کرده که دلیل عمده آن نزدیک شدن به ایام محرم و کاهش تقاضای مردم برای خرید طلا و سکه در این ایام است.

کشتی‌آرای درباره روند بازار طلا تا پایان هفته اظهار کرد: به نظر می‌رسد حداقل تا اواسط هفته جاری قیمت طلا و سکه همچنان ثبات داشته باشد و تا پایان هفته نیز شاهد نوسان چندانی نباشیم.
نایب رئیس اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران قیمت سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار و سکه طرح قدیم نیز به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: همچنین امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۳۵۰، ربع سکه سه میلیون و ۵۰ و سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود؛ بهای اونس جهانی طلا هم در بازار امروز به ۱۹۴۵ دلار رسید و طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۲۵ هزار تومان و یک مثقال طلا، چهار میلیون و ۴۴۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 415401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =