بزرگترین سهامدار «سخواف»: کارشکنی‌های هیئت مدیره نمی‌تواند ما را وادار به عقب‌نشینی کند

عضو هیئت مدیره شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک از مخالفت هیئت مدیره سیمان مجد خواف با برگزاری مجمع در تهران خبر داد و گفت: هیئت مدیره شرکت بنا دارد که همانند سال‌های گذشته بر مسیر ناصواب خود مبنی بر سوء استفاده از وکالت‌های فله‌ای با هدف تثبیت نفرات خود در هیئت مدیره گام بردارد.

به گزارش صدای بورس، کیارش مددی زاده عضو هیئت مدیره شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک در گفت‌وگویی به موضوع افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اشاره کرد که با توجه به افزایش نرخ تورم در کشور و استقبال از بازار سرمایه اجرای این مهم از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضرورت بر اجرای آن از سوی شرکت‌ها احساس می‌شود.

وی ضمن اعلام آنکه شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک، بزرگترین سهامدار شرکت سیمان مجد خواف است، گفت: سرمایه‌گذاری در این شرکت برای سهامداران جز ضرر و زیان عایدی نداشته و در این سال‌ها سودی به آنها تخصیص داده نشده و به وعده‌های سال اول پذیره‌نویسی در تکمیل کارخانه نیز عمل نشده است. کمترین انتظار سهامداران سیمان مجد خواف که در پانزده سال گذشته تنها زیان نصیب آنها شده، آن است که دارایی‌های شرکت به روز شود تا با توجه به افزایش نرخ تورم ارزش پول آنها حفظ شود.

مددی زاده گفت: با توجه به حمایت دولت و مجلس از تجدید ارزیابی شرکت‌ها و معافیت مالیاتی این افزایش سرمایه، بخت و اقبال بیشتری را برای جبران خسارت وارده به سهامداران متصور هستیم.

او در مورد ارزش جایگزینی کارخانه سیمان مجد خواف اعلام کرد: با توجه به ارزش جایگزینی کارخانه‌های تولیدی سیمان در سطح کشور مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وی در عین حال اضافه کرد: طبق اظهارات هیئت مدیره سیمان مجد خواف، درصد پیشرفت پروژه بیش از ۵۰ درصد است. بنابراین با احتساب میزان پیشرفت اعلامی، سهامداران عزیز این کارخانه می‌توانند از سرمایه‌گذاری پانزده ساله اخیر خود پیش‌بینی واقع‌بینانه‌تری داشته باشند.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به طرح توسعه پیشنهادی شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک برای کارخانه سیمان مجد خواف، پتانسیل‌های بالقوه این کارخانه، موقعیت کم نظیر صادرات و ارزآوری این شرکت به کشور می‌توان ظرف مدت دو سال به ظرفیت ۱۰۰ درصدی تولید رسید و در صورت وقوع این رویداد، ارزش بازار و دارایی‌های شرکت در مقایسه با این روزها غیر قابل تصور خواهد بود.

عضو هیئت مدیره شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک در مورد برنامه‌های این شرکت نیز افزود: متاسفانه در منطقه خواف شاهد اشتغال نیروهای غیربومی هستیم به همین جهت در صورت کسب کرسی‌های هیئت مدیره، سیاست و دغدغه شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک استفاده از نیروهای بومی منطقه بالاخص جوانان باانگیزه برای رشد و ارتقای کارخانه است.

مددی زاده همچنین از اعلام آمادگی این شرکت برای برگزاری مجمع در تهران خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته، شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک آمادگی خود را برای برگزاری مجمع در تهران با هزینه شخصی اعلام کرد و علت آن را هم دوری مسافت کارخانه برای حضور سهامداران عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر همگان واضح و مبرهن است که برگزاری مجمع سیمان مجد خواف در تهران با حضور حداکثری سهامداران همراه خواهد بود و سهامداران با حضور پررنگ خود در مجمع می‌توانند با انتخاب کادر مدیریتی مناسب، آینده روشنی را برای کارخانه سیمان مجد خواف رقم بزنند.

وی گفت: متاسفانه هیئت مدیره فعلی شرکت سیمان مجد خواف با برگزاری مجمع در تهران مخالفت و اعلام کردند که از حقوق قانونی خود استفاده کرده و هر کجا که صلاح بدانند، مجمع امسال را برگزار خواهند کرد.

مددی زاده اعلام کرد: پر واضح است همانگونه که به حقوق سهامداران سیمان مجد خواف در این سال‌ها اجحاف شده، امسال نیز این روال ادامه دارد.

وی در خصوص فعالیت‌های شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک در شرکت سیمان مجد خواف عنوان کرد: شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک به عنوان بزرگترین سهامدار کارخانه سیمان مجد خواف (به صورت مستقیم و غیرمستقیم) با نیت کمک به تولید و رفع موانع آن و به سرانجام رساندن پروژه‌ای نیمه تمام که از تاریخ کلنگ‌زنی آن بیش از پانزده سال گذشته است، اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت سیمان مجد خواف نموده و از آنجا که به اصل تعامل همواره معتقد بوده، از بدو امر اقدام به برگزاری جلساتی با مدیران شرکت و تعامل با آنها جهت حصول به نتیجه نمود که متاسفانه با کارشکنی‌های هیئت مدیره مواجه شد.

مددی زاده اظهار کرد: از آنجا که هیئت مدیره شرکت بنا دارد که همانند سال‌های گذشته بر مسیر ناصواب خود مبنی بر سوء استفاده از وکالت‌های فله‌ای با هدف تثبیت نفرات خود در هیئت مدیره گام بردارد، این شرکت با وجود تمام ناملایمات و کارشکنی‌ها عقب‌نشینی نکرده و از طرق قانونی برای دستیابی به نتیجه دلخواه، کار خود را ادامه خواهد داد.

به گفته وی، شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک به پتانسیل‌های شرکت و منطقه واقف بوده و با توجه به مشکلات ارزی کشور تنها راه برون‌رفت از این مشکلات را صادرات و ارزآوری می‌داند.

عضو هیئت مدیره شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک، تصریح کرد: مدیریت اشخاصی که به ناحق بر کرسی هیئت مدیره شرکت تکیه زده‌اند، تاکنون هیچ حاصلی جز زیان برای سهامداران در پی نداشته است.

وی افزود: به نظر می‌رسد که اراده‌ای بر مداخله و جلوگیری از تضییع حقوق بیش از پنجاه هزار سهامدار بی‌دفاع و مغبون این شرکت نیز که با ادعاهای واهی مدیران دائمی این شرکت (پیدا و نهان در پشت حق توکیل به غیر) اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت کرده‌اند، وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک در پایان اعلام کرد: در کنار تمامی پیگیری‌های حقوقی و قضایی که مدیران شرکت تحلیلگران نیک سهم اترک جهت احقاق حق خود و سایر سهامداران در دستور کار دارند، از تمامی سهامداران شرکت در اقصی نقاط کشور دعوت می‌شود که جهت هماهنگی برای برگزاری یک مجمع واقعی با هدف احقاق حقوق خود به ما بپیوندند و جهت هماهنگی‌های بیشتر با شماره‌های ٠٢١٨٨٥٠٣٢٦١ و ٠٩١٥٦٦٦٢٢١٧ تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 415316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =