۱۲ خبر از مهمترین اخبار بورسی اقتصادی امروز (۹۹/۵/۱۳)

۱۲ خبر بورسی اقتصادی مهمترین خط خبری امروز ۱۳ مرداد ۹۹ را در کوتاه‌ترین جملات بیان می‌کند.

صدای بورس، امروز ۱۳ مرداد ۹۹ صدر نشین اخبار هسته معاملات بورس بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱-      ارزش سهام عدالت امروز کاهش یافت

ارزش سهام عدالت در بازار سهام امروز کاهش ۱.۹ درصدی را تجربه کرد. طی معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان افزایش یافت. بنابراین قیمت فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت ۵ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان است.

۲-      اختلال در سامانه معاملاتی فرابورس

سامانه معاملاتی بازارهای فرابورس ایران با اختلال مواجه شد، زمان سفارش‌گیری و شروع معاملات در کلیه بازارهای فرابورس ایران امروز ۱۳ مرداد ۹۹ فرابورس ۱۱:۴۵ تا ۱۴ اعلام کرد. اعتراضات مردمی به مشکلات پیش آمده، در کانال‌های تلگرامی بازتاب وسیعی داشته است.

۳-      بورس دو هسته‌ای می‌شود

صحرایی  در خصوص مشکلات سامانه معاملاتی به دلیل تراکنش های بالا در بورس تهران گفت: قرار است در کوتاه مدت و بصورت موقت، بازار به دو تایم زمانی تقسیم می شود. در تایم اول اکثر صنایع قرار می گیرند زودتر آغاز می شوند.

۴-      مرحله سوم صندوق‌های ETF خودرویی و فلزی است

طبق صحبت‌های انجام شده، مرحله دوم از صندوق‌های ETF با سهام پالایشی‌ها تا پایان تابستان و مرحله سوم آن که شامل سهام خودرو و فلزی‌ها است در آذر ماه عرضه خواهد شد.

۵-      طلا گرمی یک میلیون ۸۰ هزار تومان

قیمت در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۸۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۳۵۰ تومان

۶-      سکه تمام بهار ۱۱ میلیون و ۳۰۰هزار تومان

 قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

۷-      قیمت طلای جهانی نزدیک به کانال ۲ هزار دلاری

قیمت هر اونس طلای جهانی اوایل امروز به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۱۹۸۴ دلار و ۶۶ سنت رسید، اما بعدا تعدیل شد و با ۰.۰۹ درصد افت به ۱۹۷۴ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۲۵ درصد رشد به ۱۹۹۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

۸-      چرا طلای جهانی گران می‌شود

رویترز ادامه‌دار بودن کرونا، تنش بین چین و آمریکا، ناامیدی نسبت به آینده اقتصاد جهانی را از جمله دلایلی می‌داند که باعث حرکت سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری امن عنوان می‌کند. این سرمایه‌گذاری امن همان طلا است.

۹-      شرایط جدید برای ثبت نام خودرو

مجید باقری، قائم مقام گروه خودروسازی سایپا گفت: شرایط جدیدی برای ثبت نام خودرو اعمال کردیم و مکانیزمی برای قرعه کشی خودروها در نظر گرفته شد تا مصرف کنندگان واقعی بتوانند در طرح فروش خودروسازان شرکت کنند، به شرطی که دارای حداقل ۱۸ سال سن و گواهینامه معتبر باشند و همچنین طی ۴۸ ماه گذشته هیچ خودرویی از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خریداری نکرده باشند.

۱۰-  قیمت خودرو

خودرو بی ام و x۳   برابر با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، بی ام و x۴   برابر با  ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بنز E۲۵۰  برابر با   ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، پریوس تیپ C  برابر با  یک میلیارد تومان، راوفور  یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، گلف GT۱  برابر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، اپتیما برابر با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سورنتو برابر با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امروز معامله شد. 

۱۱-جزییات طرح اعطای تسهیلات بانکی به مستاجران (کمک ودیعه مسکن)

تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سقف‌های ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران، ۳۰۰ میلیون ریال در سایر کلانشهرها و ۱۵۰ میلیون ریال در سایر شهرها با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت یکساله (به نحوی که مستأجر در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات را پرداخت کند و اصل تسهیلات در سررسید تسویه شود) یا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه (به نحوی که مستأجر در هر قسط اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند)، با هدف کمک به تامین افزایش تحقق یافته در ودیعه اجاره‌های مسکن اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر در سال جاری اعطا شود.

۱۲-  گوشی شیائومی ۱۲ میلیون تومان

گوشی Mi Not ۱۰ ۱۲۸GB  شیائومی در بازار ۱۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۳ میلیون تومان است گوشی Mi A۳ ۱۲ ۱۲۸G برابر با ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون تومان به فروش می‌رود.

منابع: بانک مرکزی، تسنیم، باشگاه خبرنگاران جوان، اقتصاد آنلاین، ایرنا، خبرآنلاین

کد خبر 415182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =