افزایش چشمگیر سود هر سهم «خگستر»

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، به ازای هر سهم خود ۵۴ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۲ ریال اعلام شده بود، از افزایش چشمگیری در هر سهم حکایت دارد.

به گزارش صدای بورس، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با سرمایه ۳۹ هزار و ۶۰۵ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۳ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در دوره یاد شده، مبلغ ۲ هزار و ۱۵۱ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵۴ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۲ هزار و ۶۰۰ درصدی برخوردار است.

این شرکت بورسی، سود انباشته پایان سال را با افزایش ۴۵ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، ۸ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود "خگستر" سود هر سهم در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ (حسابرسی شده) را مبلغ ۲ ریال و سود خالص را ۳ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال قید کرده است.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در دوره یاد شده، با افزایش ۱۲۴ هزار و ۵۰۵ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال به ۱۷۲ هزار و ۹۲۹ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با کاهش یک هزار و ۷۶۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال معادل ۴۲ هزار و ۸۲۶ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال محاسبه شد.

«خگستر» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲ هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۳۱ میلیون ریال به مبلغ معادل ۴ هزار و ۷۲۹ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۲ هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۳۶۶ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۶۵۹ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال خریداری کرد.

منبع: سنا

کد خبر 414878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =