پشت پرده واگذاری هپکو به شستا

بر اساس اعلام سایت رسمی هیئت دولت در جلسه هیئت وزیران واگذاری سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد بخشی از دیون دولت به این سازمان تصویب شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت هپکو در حالی در آستانه سومین واگذاری، این بار به تامین اجتماعی است که به نظر می‌رسد هدف دولت از این اقدام تامین بودجه لازم برای همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان از محل فروش سهام این شرکت است. شرکت هپکو یکبار در سال ۸۵ به مالک شرکت واگن کوثر و بار دیگر در سال ۹۵ بعد از عدم توانایی مالک اول و وضعیت بغرنجی که برای هپکو به وجود آمده بود به شرکت هیدرو اطلس واگذار گردید اما این واگذاری نیز فایده‌ای برای هپکو نداشت و نهایتاً در اردیبهشت ماه ۹۹ تصمیم گرفته شد که این شرکت به دولت بازگشته و شرکت ایمیدرو مدیریت آن‌را برعهده بگیرد.

در این باره، محمد صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت گفت: سرپرست وزارت صمت، دستور واگذاری هپکو به ایمیدرو را داده است و در حال حاضر مقدمات این واگذاری در مرحله انجام است. این واگذاری نیازمند برخی مصوبات است که متن آنها انشا شده و این آمادگی در سازمان ایمیدرو وجود دارد که واگذاری ابلاغ شود. با واگذاری به ایمیدور و ورود معادن به استفاده از ظرفیت مناسب این شرکت، بخشی از مسائل این واحد صنعتی را در آینده نزدیک حل شده می‌بینیم.

در حالی که خبر تحویل هپکو به ایمیدرو به صورت مکرر از مسئولین دولتی نقل می‌شد به یکباره در ۱۸ تیر ۹۹، خبر دیگری منتشر شد که تمامی فرضیات قبلی مبنی بر واگذاری غول تجهیزات سنگین خاورمیانه را دگرگون ساخت. بر اساس اعلام سایت رسمی هیئت دولت در جلسه هیئت وزیران مورخ ۱۸ تیر ۱۳۹۹ واگذاری سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد بخشی از دیون دولت به این سازمان تصویب شد.

منبع: مهر

کد خبر 414792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =