۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
تراز مثبت ارزی «مارون»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون به پرسش‌های مطرح شده درباره فعالیت‌های این شرکت در سامانه کدال پاسخ گفت. نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را در اینجا بخوانید.

به گزارش صدای بورس، عبدالمجید محمدی در خصوص مقاصد صادراتی شرکت گفت: مقصد صادراتی عمدتا کشور چین بوده و کرایه حمل برای محصولات پلیمری حدود ۶۰ دلار و برای محصولات مایع حدود ۶۵ دلار است.

وی گفت: مقدار مصرف اتیلن به ازای تولید هر تن پلی اتیلن سنگین تولیدی معادل ۹۹۸/ ۰ تن اتیلن است. همچنین ضریب تبدیل گاز به اتان ۴۵/ ۳ و ضریب تبدیل اتان به اتیلن ۵۷/ ۰ است.

محمدی در مورد آخرین تراز ارزی شرکت بیان کرد: آخرین تراز ارزی شرکت مثبت بوده (افزایش صادرات نسبت به واردات) و آخرین نرخ تسعیر دلار در سامانه نیمایی ۱۷۶۱۷۴ ریال است.

وی همچنین در خصوص پیش‌بینی بودجه تولید و فروش پلی اتیلن سنگین برای سال ۹۹ اظهار کرد: بودجه تولید و فروش پلی اتیلن سبک در پتروشیمی لاله برای سال ۹۹ مقدار ۳۰۰.۰۰ تن است.

محمدی در پاسخ به این سوال که راه‌اندازی پتروشیمی بوشهر چه زمانی خواهد بود، توضیح داد: فاز یک این پتروشیمی شامل واحدهای شیرین‌سازی، استحصال اتان و تولید متانول راه‌اندازی شده است که در صورت وجود خوراک تا ۸۰ درصد ظرفیت امکان تولید متانول وجود دارد. فاز ۲ و ۳ نیز سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه ندارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در خصوص میزان تولید محصولات شرکت آمیزه‌های پویا پلیمری در سال ۹۹ گفت: پیش‌بینی تولید سال ۱۹۹ شرکت آمیزه‌های پویا پلیمری ۱۰.۵۰۰ تن است.

وی در مورد افزایش سرمایه شرکت گفت: شرکت در حال اخذ رای سهامداران عمده جهت تصمیم‌گیری در این خصوص است و در صورت مثبت بودن رای آنها، موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

محمدی همچنین تاکید کرد: تاکنون ۱۶.۵۵۳ میلیارد ریال هزینه صرف پروژه پتروشیمی بوشهر شده است و لازم به توضیح است که این پتروشیمی از فاینانس چین استفاده می‌کند و از محل مابقی فاینانس می‌تواند پروژه را کامل کند.

کد خبر 414771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =