آگاه برای جبران خسارت چه می‌کند؟

مدیرعامل کارگزاری آگاه در مورد جبران خسارت مشتریان در اختلال سیستم معاملات کارگزاری گفت: برای جبران خسارت مشتریان در سه سطح مختلف اقدام می‌کنیم.

به گزارش صدای بورس،‌ در پی ایجاد اختلال در سامانه معاملات کارگزاری آگاه که در روز چهارشنبه ۴ تیرماه هم‌زمان با عرضه اولیه سرمایه‌گذاری پویا روی داد، تعداد ۲۶ هزار و ۱۲۷ نفر از مخاطبان سامانه «فارس‌من» با ثبت موضوع «به مشکلات مشتریان کارگزاری آگاه رسیدگی شود» و نیز تعداد دیگر از مخاطبان با ثبت عنوان «قطعی کارگزاری آگاه سهامداران را متضرر کرد» و نیز موضوع «خسارت مشتریان کارگزاری آگاه چگونه جبران می‌شود» و همچنین «چرا سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه مختل شد» خواستار پیگیری خبرنگار فارس و پاسخ مقتضی از مسئولان مربوطه شدند.

خبرنگار فارس امروز با محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه تماس گرفت و پرسید: برخی مشتریان شما می‌گویند سامانه معاملات آنلاین کارگزاری در ساعات معامله دچار اختلال است و بعد از بسته شدن بازار به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد که وی گفت، همان‌طور که قبلاً نیز گفته بودم از روز شنبه و یکشنبه سرویس سامانه‌های آنلاین معاملات کارگزاری در دسترس قرار گرفته و به مشتریان خدمات ارائه می‌کند، البته دیروز یکشنبه نسبت به روز شنبه سامانه بهتر شد و امروز دوشنبه وضع سامانه به حالت پایدار برگشت و حجم ورود مشتریان و انجام معاملات مشتری به اندازه هفته قبل برگشته و مسأله مهمی نداشتیم.

وی این را هم گفت: البته امروز یکسری مشکلات ریزی وجود داشت که درصدد رفع آن هستیم و امروز دوشنبه نسبت به روز دوشنبه هفته قبل تقریبا معاملات بازار در کارگزاری آگاه تفاوتی پیدا نکرده است، یعنی شرایط مشابه هفته قبل شده و تقریبا سیستم و سامانه معاملات پایدار شده است و مشکلات ریز را هم به مرور رفع می‌کنیم.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در مورد اینکه تعداد زیادی از مشتریان در مورد جبران خسارت وارد شده به آنها مطالبی عنوان کردند گفت: جبران خسارت مشتریان در سه سطح انجام می‌شود سطح اول، مشتریانی که روز چهارشنبه ۴ تیر ماه می‌خواستند سهام عرضه اولیه سرمایه‌گذاری پویا را بخرند، اما به دلیل قطع سامانه معاملات نتوانستند انجام دهند، به آنها گفته‌ایم در سایت باشگاه مشتریان آگاه به نشانی پویا آگاه مراجعه و ثبت‌نام کنند و ما به اندازه ۳۰ درصد ارزش اولیه را به حساب مشتریان خود در باشگاه مشتریان واریز می‌کنیم که می‌توانند یا پول خود را بردارند یا اعتبار بگیرند واین رقم حدود ۳۰ هزار تومان است که می‌توانند بسته اعتباری تا ۲ میلیون تومانی برای خود خریداری کنند و یا پول نقد خود را بردارند و ما الان منتظر هستیم مشتریان آگاه در باشگاه ثبت‌نام کنند و اطلاعات خود را ثبت کنند تا جبران کنیم.

سرافراز یزدی همچنین گفت:‌در مورد بقیه مشتریان که می‌خواستند سهام دیگری غیر از«وپویا» خریداری کنند، اما به خاطر سامانه با مشکل مواجه شدند به مدت یکماه سه سطح به اعضای باشگاه مشتریان خود ارتقاء می‌دهیم و به مدت یک ماه این تخفیف را برای آنها قائل می‌شویم.

وی در توضیح بیشتر گفت: ما در باشگاه مشتریان خود برای اعضاء‌ ۱۰ سطح داریم که به عنوان مثال برای مشتریان خود تا ۱۸ درصد از کارمزد کارگزاری تخفیف قائل بودیم، اما اکنون به مدت یک ماه این تخفیف را به ۲۵ درصد افزایش داده‌ایم، یعنی مشتریان ما تا یک ماه از ۲۵ درصد تخفیف کارمزد کارگزاری برخوردار می‌شوند.

وی گفت: برای مشتریان سطوح بالاتر یعنی بین سطح ۸ تا ۱۰ یک پیشنهاد ویژه‌ای در نظر می‌گیریم که با آن مشتریان نیز تماس می‌گیریم و این پیشنهاد را به آنها اعلام می‌کنیم.

وی همچنین در مورد اینکه آیا سامانه‌های معاملات شما بعد از اتفاقات ایجاد شده ارتقاء پیدا کردند گفت: سامانه معاملات دارای استانداردهای فنی است که الان تقریباً به شرایط قبلا از حادثه غیرمترقبه رسیده‌ایم و مشکلات جزئی که وجود دارد کم کم رفع می‌کنیم و روز به روز سامانه معاملات ما بهتر می‌شود الان به نظرم از لحاظ فنی به شرایط پایدار رسیده‌ایم و روندی که تعهد کرده بودیم، را ارتقاء داده‌ایم.

وی همچنین در مورد اینکه عده‌ای شایعه کرده بودند فلانی فرار کرده است گفت: اگر ۲۴ ساعته پای سیستم نبودیم و الان آن را ارتقاء‌ نمی‌دادیم، امروز به شرایط پایدار نمی‌رسیدیم البته عده‌ای ممکن است با شایعات در صدد شایعات و جذب فالوور هستند یا عده‌ای رقیب این کارها را می‌کنند.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در مورد ارتقاء مرکز تماس کارگزاری آگاه گفت: واحد پاسخگویی به مشتریان ما که تماس‌ها از سراسر به آن وصل می‌شود مرتب پاسخ می‌دهند و به همه خواسته‌های مشتریان از طریق تلفن، ایمیل یا در روی سامانه آنلاین از طریق پیکت که مشکلات سامانه را اعلام می‌کنند و هر مشکلی که است کارشناسان به آن پاسخ می‌دهند و رفع می‌کنند، به گونه‌ای که ظرفیت پاسخگویی را برای مشتریان دو برابر افزایش دادیم تا کسی پشت خط نماند.

سرافراز یزدی این را هم گفت:‌ امروز حدود ۲۰ هزار تماس داشتیم که قبل از بسته شدن بازار در ساعت ۱۲ پاسخ داده شد و چون امروز سیستم معاملات بهتر شد تعداد تماس‌ها هم کمتر شده روز یکشنبه حدود ۳۰ هزار تماس را پاسخ دادیم، در حالی که روزهای عادی بین ۱۰ تا ۱۲ یا حداکثر ۱۵ هزار تماس در روز داشتیم که پاسخ می‌دادیم.

منبع: فارس

کد خبر 414370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =