«لخزر» شفاف‌سازی کرد

شرکت صنعتی پارس خزر با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

 به گزارش صدای بورس، با توجه سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به این سوالات به شرح ذیل است:

۱: با توجه به تصویب قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و مزایای این قانون برای شرکت‌ها نظیر بهبود ساختار سرمایه، افزایش ظرفیت تامین مالی، به‌روزآوری ترازنامه و مواردی نظیر آن، آیا هیئت مدیره شرکت از این فرصت مغتنم پیش‌رو استفاده خواهد کرد و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در شرکت اجرایی خواهد کرد؟

شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای تجدید ارزیابی ندارد.


۲: طرح توسعه تولید ماشین لباسشویی شرکت چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ سالانه چه ظرفیت تولیدی را برای این محصول پیش‌بینی می‌کنید؟ چه حاشیه سودی را برای این محصول متصور هستید؟

تولید ماشین لباسشویی در شرکت آغاز شده است، تعمیق میزان ساخت به تدریج افزایش خواهد یافت.


۳: با توجه به استقبال عموم مردم و حمایت دولت از بازار سرمایه، چه برنامه‌ای برای عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه وجود دارد؟

برنامه عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در حال حاضر در دستورکار نیست.


۴: مرجع تعیین نرخ‌های فروش شرکت چه نهاد یا سازمانی است؟ نقش سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در این خصوص چیست؟

قیمت‌گذاری کلیه لوازم خانگی باید بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت انجام پذیرد و سازمان مذکور نقش نظارتی خود را همواره اعمال کرده است و می‌کند.


۵: با توجه به افزایش افسارگسیخته نرخ دلار، آیا نرخ‌های فروش شرکت همراستا با افزایش دلار، افزایش پیدا خواهد کرد؟

افزایش قیمت‌ها همواره هم راستا با سیاست‌های وزارت صنایع و سازمان حمایت صورت می‌پذیرد.


۶: با توجه به سود انباشته بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومانی و سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی، پتانسیل افزایش سرمایه‌ای بالغ بر ۸۰۰ درصد از محل سود انباشته در شرکت وجود دارد؛ با توجه به اینکه از آخرین افزایش سرمایه شرکت ۹ سال می‌گذرد، سیاست شرکت در راستای حفظ حقوق سهامداران در این خصوص چیست؟

اولویت نخست شرکت حفظ حقوق سهامداران است و در این ارتباط فرآیند افزایش سرمایه شرکت در هماهنگی با سازمان بورس در دست اقدام است.


۷: با توجه به افزایش افسار گسیخته نرخ دلار و محدودیت‌های واردات لوازم خانگی به دلیل شرایط تحریمی و همچنین ویروس کرونا، آیا شرکت می‌تواند این فرصت را مغتنم شمرده و افزایش تولید و افزایش سهم بازار محصولات را اجرایی کند؟ به صورت کامل تشریح کنید.

افزایش تولید و کسب سهم بازار بیشتر همواره در دستور کار شرکت قرار دارد ولی آن هم تابع محدودیت اساسی تحریم از نظر امکان تامین ارز و مواد برای تداوم تولید است.


۸: خواهشمند است جدوبل زیر را کامل کنید:

شرح محصول

سهم بازار پارس خزر

سهم بازار سایر تولیدکنندگان داخلی

سهم بازار واردات

محصولات غذاساز

 

 

 

محصولات سرمایشی و گرمایشی

 

 

 

 

محصولات پخت و پز

 

 

 

 

ماشین لباسشویی

 

 

 

 

اطلاعات جدول فوق از نظر رقابتی قابل افشا نیست.


۹: نام ۱۰ محصول پر فروش شرکت را مطابق جدول زیر کامل کنید:

ردیف

نام شرکت

مبلغ فروش سال ۹۸

۱

نام محصول

 

۲

نام محصول

 

۳

نام محصول

 

۴

نام محصول

 

۵

نام محصول

 

۶

نام محصول

 

۷

نام محصول

 

۸

نام محصول

 

۹

نام محصول

 

۱۰

نام محصول

 

 

اطلاعات جدول فوق از لحاظ رقابتی قابل افشا نیست. لطفا جهت اطلاع از مبلغ فروش گروه‌های محصول در سال ۱۳۹۸ از صورت‌های مالی استفاده شود.


۱۰: برنامه شرکت در خصوص فروش زمین‌های تحت مالکیت را به صورت کامل تشریح کنید.

شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای فروش دارایی‌های ثابت خود در دستور کار ندارد و تمام همت و سعی و تلاش خود را مصروف تداوم تولید و عرضه کالا می‌نماید و فقدان دارایی‌های مورد بحث، حفظ اشتغال، تولید و تداوم آن را به مخاطره جدی می‌اندازد.


۱۱: جدول زیر را در خصوص شرکت‌های زیرمجموعه کامل کنید:

شرح

پارس زر آسیا

پارس خزر نقره

پخش پارس خزر

الکتروموتورسازی خزر سینتیک

الکتروموتورسازی خزر پلاستیک

مبلغ فروش سال ۹۸

 

 

 

 

 

سود خالص سال ۹۸

 

 

 

 

 

متراژ زمین کارخانه

 

 

 

 

 

ارزش روز تقریبی زمین کارخانه

 

 

 

 

 

 

اطلاعات فوق از طریق گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی و صورت‌های مالی شرکت قابل دسترسی است.


۱۲: به جز ماشین لباسشویی، شرکت چه برنامه‌هایی در خصوص افزایش تنوع سبد محصولات خود در دستور کار دارد؟

توسعه محصولات شرکت همواره در دستور کار است ولی جزییات آن قابل افشا کردن از نظر رقابتی نیست.


۱۳: با توجه به افزایش قیمت ارز و همچنین کیفیت بالا و برند پارس خزر، شرکت می‌تواند پتانسیل صادرات خوبی داشته باشد و از مزایای آن بهره‌مند شود. اولا دلیل اینکه شرکت صادرات بسیار ناچیزی دارد چیست؟ ثانیا برنامه و سیاست شرکت در خصوص افزایش صادرات و همچنین مقاصد جذاب صادراتی را به طور کامل تشریح کنید.

دشواری جابجایی ارز و شرایط تحریم در کنار پاسخگویی به بازار داخلی، محدودیت پیش‌روی صادرات است.


۱۴: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل ویروس کرونا، آیا شرکت با مشکل تامین و واردات قطعات و لوازم روبه‌رو شده است؟ در این خصوص چه راهکارهایی اندیشیده شده است؟

مشکلات پیش‌روی شرکت جدا از مشکلات سایر واحدهای صنفی و تولیدی نیست. راهکار مشخص در دل راهکارهایی است که بانک مرکزی و سیاست‌های ارزی و مقررات و قوانین واردات و صادرات پیش‌روی شرکت قرار داده است.


۱۵: شرکت قطعات و لوازم خود را از چه کشورهایی وارد می‌کند؟

از هر جایی که امکان تامین وجود داشته باشد که در حال حاضر عمدتا از طریق کشورهای آسیایی و اروپایی تامین می‌شود.


۱۶: چند درصد مواد اولیه شرکت داخلی و چند درصد وارداتی هستند؟

اطلاعات فوق تا حدی که قابل افشا کردن از نظر رقابتی باشد از طریق گزارش‌های هیئت مدیره به مجمع عمومی و صورت‌های مالی قابل دسترس است.
 

این پاسخ‌ها را حسن همتی، مدیرعامل شرکت صنعتی پارس خزر در سامانه کدال منتشر کرده است.

کد خبر 414357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =