مارون، گزینه کم‌ریسک سرمایه‌گذاری

پتروشیمی مارون قادر است برای امسال ۸۸۰۰ ریال سود بسازد. با در نظر گرفتن این نکته که شرکت همواره درصد بالایی از سود را تقسیم می‌کند(۹۰ درصد) و به دلیل داشتن زیرمجموعه‌های ارزشمند، گزینه‌ای کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

به گزارش صدای بورس، شرکت وابسته پتروشیمی بوشهر (سهامی خاص) با تصویب شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تولید محصولات الفینی, پلی الفینی, متانول, اتیلن گالیکول‌ها و اسید استیک تأسیس گردید.

طرح‌های پتروشیمی بوشهر در سه زمین مجزا به ترتیب در مجاورت پالایشگاه گازی فازهای ۶,۷ و ۸ پارس جنوبی, در شمال و جنوب کریدور ۱۲۵ متری فاز ۲ عسلویه در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰ و ۴۰ هکتار اجرا می‌شود. همچنین سایت ۳ مشتمل بر واحد شیرین سازی و یوتیلیتی بوده و محل آن بین فاز ۱ و فازهای ۶ و ۷ و ۸ گازی در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار هست.

۶۰ درصد سهام آن متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح (شستان) و ۴۰ درصد متعلق به شرکت پتروشیمی مارون است. فعالیت اصلی شرکت در امور تولیدی, بازرگانی و خدماتی در صنایع شیمیایی و پتروشیمی است. فعالیت عملیاتی شرکت طی دوره مالی جاری همچون سنوات گذشته, شامل احداث واحد شیرین سازی گازترش و واحدهای پایین دستی شامل بازیافت اتان, متانول, الفین, پلیاتیلن, منو اتیلن گالیکول, اسیدسیتریک و ونیل استات جمعاً با ظرفیت ۶, ۶۰۰هزار تن در سال است.

کل هزینه‌های اجرای طرح به مبلغ ۱۰۳, ۸۶۱ میلیارد ریال (شامل ۱۸ میلیون یوان و ۴۳۱, ۹میلیارد ریال) است. واحد استحصال اتان در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید و از تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ به علت عدم دریافت خوراک گازترش , واحدهای شیرین سازی و همچنین پیامد آن واحد استحصال اتان, از سرویس خارج شده است. واحد متانول در آبان ماه ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده است و در حال تولید و فروش است. طی آذر و دی ماه ۱۳۹۸ مجدداً فاز دوم پروژه با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار EPC جهت انجام پروژه‌های الفین, MEG و یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم شروع گردید.

ضمیمه گزارش مارون

کد خبر 414046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =