خرید سودآور ویتانا

محمد مهدی سماواتی، مشاور امور بازار سرمایه شرکت ویتانا در گفت‌وگو با «صدای بورس» با اشاره به خرید یک شرکت جدید توسط ویتانا، نوید سودآوری خوب به سهامداران را داد. متن این گفت‌وگو را بخوانید.

فعالیت شرکت غنچه در چه حوزه‌ای خواهد بود؟

همانطور که «ویتانا» و برند «مادر» اولین تولیدکننده بیسکوییت در ایران هستند، شرکت غنچه پرور اولین تولیدکننده غذای کودک در ایران است.

برنامه شما برای تولید چه محصولی است؟

برنامه ما تولید غذای کودک برای کودکان بالای 3 ماه تا دو سال است که احتیاج به دریافت غذای کمکی دارند. به این ترتیب، زنجیره ارزش برند مادر تکمیل می‌شود و با برند شناخته شده غنچه و مادر وارد بازار غذای نوزاد می‌شویم.

بازار غذای کودک را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

بازار غذای کودک بسیار بزرگ و پر سود است و حاشیه سود مناسبی دارد و مارکت داروخانه‌ای و سوپرمارکتی متقاضی این محصول هستند. به طور میانگین هر نوزاد در ماه نزدیک به 4 قوطی غذای کودک احتیاج دارد. برند مادر در حوزه کودک بی نظیر است و به زودی شاهد اتفاقات خوشایند در شرکت غنچه خواهیم بود.

کارخانه این مجموعه خریداری شده است؟

کارخانه خریداری شده و واقع در منطقه شهریار است و شرکت در مدت کوتاهی وارد مدار فروش خواهد شد. بیش از 50 درصد شرکت توسط شرکت ویتانا و حدود 38 درصد هم توسط هلدینگ شهدین گام خریداری شده است. در مجموع شرکت بالادستی و مجموعه مالکیتی ویتانا و شهدین کام 90 درصد شرکت را در اختیار گرفته‌اند که تمام اختیارات این سهم دست شرکت است.

برای ورود این شرکت به بورس برنامه‌ای دارید؟

با توجه به توانمندی‌ها، دارایی، تکنولوژی و ماشین‌هایی که شرکت غنچه دارد، از شهریور ماه، بلافاصله با شروع تولید پر قدرت در خواست ورود این شرکت به بورس نیز داده خواهد شد تا شرکت بلافاصله وارد بورس شود.

برنامه‌ریزی شما برای آینده شرکت غنچه چیست؟

یک شرکت بلژیکی که تولیدکننده غذای کودک است، جهت همکاری با ما اعلام آمادگی کرده است. طبق برنامه‌ریزی‌ها، بلافاصله درخواست افزایش سرمایه برای شرکت غنچه را خواهیم داد و سرمایه شرکت رشد خواهد کرد. همچنین برنامه ورورد به بورس داریم.

در رابطه با برنامه‌های بعدی شرکت خبری برای سهامداران دارید؟

شرکت سرمایه‌گذاری شهدین کام و شرکت ویتانا در راستای اهدافی که گفته شد، برنامه‌های دیگری نیز دارند و این قول را به سهامداران می‌دهیم که آنان را شگفت‌زده خواهیم کرد. در سال 99 برای هر ماه سهامداران چشم روشنی خواهیم داشت.

 وجودکرونا تاثیری بر روند فعالیت شرکت ویتانا نداشت؟

اگرچه بیماری کرونا زنجیره لجستیک را دچار اختلال کرده اما تقاضا برای محصولات بسته‌بندی‌شده مثل محصولات ویتانا رو به افزایش است. با توجه به اینکه در دوران کرونا نگهداری مواد اولیه توجیه اقتصادی برای شرکت نداشت، شرکت اقدام به تشکیل پرتفوی سرمایه‌گذاری در بورس کرد و سهامداران علاوه بر بهره‌مندی از سود عملیاتی شرکت، سود پایدار غیرعملیاتی نیز در پرتفوی سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

افزایش نرخ شکر چه تاثیری بر تولید و سوددهی شما خواهد داشت؟

یکی از دغدغه‌های فعلی سهامداران، افزایش نرخ شکر و تاثیر آن بر شرکت‌های گروه شیرینی و شکلات  است اما باید خیال سهامداران را راحت کنیم که شرکت ویتانا در رابطه با افزایش نرخ شکر تمهیداتی داشته و تا پایان تابستان در حداکثر ظرفیت تولیدی که بودجه شده، میزان شکر خود را دپو کرده و از محل تغییر نرخ ارز تا پایان شهریور ماه اثر منفی دریافت نخواهیم کرد.

کد خبر 413835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =