افزایش قیمت سیمان در راه است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، از توافق این انجمن با وزارت صنعت بر سر افزایش قیمت سیمان خبر داد و گفت: در نشست‌هایی که با وزارت صنعت داشتیم، روی اصل افزایش نرخ سیمان به توافق رسیده‌ایم.

به گزارش صدای بورس به نقل از بااقتصاد، عبدالرضا شیخان افزود: عملکرد شرکت‌های سیمانی در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، بسیار خوب و فروش کارخانه‌ها با تناژ بالاتری بوده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، با اشاره به انتظار کارخانه‌ها برای افزایش نرخ سیمان در سال ۹۹، گفت: این عامل باعث شد تا مصرف‌کنندگان در خرید سیمان شتاب کنند و به همین دلیل فروش کارخانه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

شیخان، انتظار افزایش قیمت سیمان را از سوی کارخانه‌ها منطقی دانست و افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مانند کرایه‌ و حمل (مواد اولیه از معدن تا کارخانه)، دستمزد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری که روی قیمت تمام‌شده سیمان تاثیر ۳۰ درصدی گذاشته، انتظار افزایش نرخ سیمان کاملا بجاست.

به گفته دبیر انجمن کارفامایان صنعت سیمان، وزارت صنعت هم با افزایش نرخ سیمان موافقت کرده و قرار است قیمت نهایی تصویب و به زودی اعلام شود.

شیخان از اعلام میزان درخواست افزایش قیمت سیمان از انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان خودداری کرد و گفت: هفته آینده و پس از تصویب نرخ، قیمت جدید سیمان را اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 413721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =