«شغدیر» 215 میلیارد تومان سود تقسیم می‌کند

شرکت پتروشیمی غدیر از شرکت‌های تابعه شستا، سود خالص خود را در سال ۹۸ به بیش از ۲۲۹ میلیارد تومان رساند که به نسبت سال مالی گذشته ۱۰۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش صدای بورس، عباس کریمی سرپرست پتروشیمی غدیر در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که دیروز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه در تهران برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت با بیان این مطلب گفت: آخرین پیش‌بینی سود شرکت براساس عملکرد ۶ ماهه سال ۹۸ مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال موفق به تحقق ۲۲۹ میلیارد تومان سود شدیم که این میزان تحقق سود، ناشی از رشد درآمدهای عملیاتی این شرکت به بیش از یک هزار میلیارد تومان بود که نسبت درآمد عملیاتی بیش از ۶۳۷ میلیارد تومانی سال گذشته به میزان ۵۸ درصد رشد داشته است.

 کریمی ضمن تاکید بر اینکه برای نخستین بار عملکرد یکساله پتروشیمی غدیر با گزارش حسابرس و بازرس قانونی مقبول ارزیابی شده است، در خصوص سود خالص حاصل شده نسبت به سال ۹۸ افزود: سود خالص سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ رشدی ۱۰۴ درصدی داشته و از ۱۲۱ میلیارد تومان به ۲۲۹ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سود عملیاتی شرکت نیز از ۱۱۴ به بیش از ۲۴۳ میلیارد تومان افزایش یافته که رشدی معادل ۱۴۴ درصد را نشان می‌دهد.

 سرپرست شرکت پتروشیمی غدیر در ادامه تولید همزمان سه گرید پی.وی.سی، کیفیت بالای محصولات و بالا بودن میزان تقاضای محصولات در بازارهای منطقه را سه ویژگی کلیدی پتروشیمی غدیر عنوان کرد و با بیان اینکه در سال گذشته سهم فروش داخلی این شرکت ۵۱ درصد و فروش صادارتی ۴۹ درصد بوده است، گفت: در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال‌جاری سعی داریم میزان فروش شرکت را در داخل کشور منظم‌تر کنیم تا مشتریان بتوانند روی مارکت این محصول حساب باز کنند.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای سال‌جاری، حذف فرآیند واسطه‌گری در فروش محصولات‌مان است که در این راستا برگزاری مزایده برای فروش محصولات و نیز انجام مناقصه برای خرید مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در دستور کار قرار دارد. همچنین ارتباط با شرکت‌های داخلی و خارجی اصلی فروشنده قطعات، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز، حضور در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی برای دستیابی به مشتریان دست اول و با ارتباط مستقیم با شرکت‌های اصلی فروشنده قطعات از مهمترین راهبردهای ما برای حذف واسطه‌گری است.
 
کریمی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت در بخش فروش یادآور شد: پتروشیمی غدیر برای به دست آوردن بازار این محصول در روند بازاریابی در جهت فروش محصول با گریدهای تولید جدید با توجه به نیاز مشتریان قصد دارد با ایجاد تنوع در فروش به بازارهای جدید خارجی نیز ورود کند و همچنین رصد بازار و زمان‌بندی جهت عرضه به موقع محصول در بازارهای داخلی و صادراتی، تغییر در ترکیب فروش داخلی/صادراتی و رصد همه جانبه این بازارها را از دیگر برنامه‌های این شرکت عنوان کرد.

کریمی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت در بخش مدیریت پروژه‌ها گفت: مطالعات فنی و اقتصادی طرح احداث واحد کلرآلکالی را با توجه به اینکه از یک سو تامین خوراک پایدار واحد وی.سی.ام را تامین کرده و شرکت را از واردات ای.دی.سی بی‌نیاز خواهد کرد و از سوی دیگر مورد نیاز سایر پتروشیمی‌های دیگر شرکت‌های گروه تاپیکو هم هست، در سال‌جاری انجام خواهیم داد.

 در پایان مجمع سالیانه این شرکت، پیشنهاد تقسیم ۹۰ درصدی سود سال ۹۸ از مجموع ۲۴۴ میلیارد تومان سود انباشته، با سهامداران مطرح و با تایید ایشان به تصویب رسید. به این ترتیب سهامداران پتروشیمی غدیر ۲۱۵ میلیارد تومان و به ازای هر سهم مبلغ ۱۶۵ تومان سود سهام دریافت خواهند کرد.

منبع : شستا

کد خبر 413708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =