«میهن» برنامه افزایش سرمایه ندارد

شرکت بیمه میهن با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، با توجه به توقف نماد معاملاتی شرکت بیمه میهن به دلیل نوسانات قیمت ۵۰ درصدی و ضرورت برگزاری کنفرانس خبری، پاسخ به سوالات مطرح شده به شرح زیر است:

۱.     لطفاً جدول ذیل را در خصوص دارایی‌های مشهود شرکت با ذکر جزئیات (به خصوص در مورد زمین‌های شرکت) کامل نمایید. ‍اگر موقعیت مکانی زمین و ساختمان‌های شرکت در مکان‌های مختلف هستند، به‌طور مجزا هر یک را در جدول توضیح دهید (اطلاعات تکمیلی در سایت کدال قابل مشاهده است).

شرح

ارزش (ریال)

بهای تمام شده (ریال)

زمین و ساختمان

 ۶۷۵.۷۷۰.۹۷۵.۱۷۷

 ۱۶۷.۷۰۸.۷۲۷.۴۴۰

دارایی در جریان ساخت

 ۹.۲۴۱.۳۰۹.۳۴۶

۲.     آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار دارد؟

در حال حاضر شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی در دستور کار ندارد.

۳.     پیش‌بینی شرکت از حق بیمه صادره و میزان خسارت‌های پرداختی در سال ۱۳۹۹ چه مبلغی است؟

به گزارشات و برنامه‌های هیئت مدیره در مجامع رجوع شود، لیکن برآوردها مطابق با پیش‌بینی‌های گذشته بوده و در صورت تغییر در شرایط فعالیت شرکت، به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

۴.     طی سال ۱۳۹۸ میزان حق بیمه ثالث صادره شرکت نسبت به سال ۱۳۹۷ با رشد مناسبی همراه بوده و در مقابل، خسارت پرداختی بیمه ثالث نیز رشد بالایی نداشته است و این امر منجر به کاهش زیان بیمه ثالث شده است. برای سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی شرکت در خصوص وضعیت بیمه ثالث را توضیح دهید و این‌که پیش‌بینی می‌شود این سرفصل در سال جاری سودآور خواهد بود یا خیر.

به پاسخ شماره ۳ رجوع شود.

۵.     دلیل افزایش شدید خسارت پرداختی بیمه آتش‌سوزی در سال ۱۳۹۸ را توضیح دهید و آیا در سال جاری نیز روند خسارت پرداختی از این محل افزایشی خواهد بود یا با کاهش همراه خواهد شد؟

دلیل افزایش خسارت پرداختنی متناسب با ذات فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای، در مقاطعی حوادث طبیعی و غیرطبیعی منجر به افزایش و کاهش سوددهی و یا زیان بیمه‌گر می‌شود. بنابراین پیش‌بینی دقیق از خسارات احتمالی مقدور نیست اما اعداد سال گذشته می‌تواند معیار تقریبی جهت ارزیابی تحلیلگران قرار بگیرد.

۶.     آیا شرکت برنامه‌ای به‌منظور افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار سرمایه دارد؟

بررسی‌هایی در این خصوص در حال انجام است و در صورت تایید مطابق با قوانین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۷.     لطفاً دلیل مبلغ اندک سرمایه‌گذاری‌های شرکت در بازار سرمایه را توضیح دهید؟ آیا سقف سرمایه‌گذاری‌های شرکت کامل شده یا سیاست‌های مدیریت شرکت، نگهداشتن وجه نقد است؟

مبلغ سرمایه‌گذاری‌های شرکت با در نظر گرفتن شرایط شرکت، متناسب با سیاست‌ها و تصمیمات هیئت مدیره اتخاذ می‌شود و در صورت تغییر با اهمیت در روند موجود، به سهامداران محترم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 413638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =