رشد ۳۶۹ هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وامید»

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۳۹۸ را منتشر کرد. در این گزارش سود هر سهم شرکت با رشد ۶۱ درصدی نسبت به سال مالی گذشته به مبلغ ۷۹۵ ریال رسید.

به گزارش صدای بورس، سود عملیاتی «وامید» در این دوره به ۳۴ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال، سود خالص آن به ۲۳ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره نیز به ۱۹ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال بالغ شده است.

«وامید» با توجه به وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۳۶۹ هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریالی آن خبر داد و بهای تمام شده پرتفوی بورسی با افزایش ۷ هزار و ۸ میلیارد ریالی به ۵۸ هزار و  ۹۱ میلیارد ریال رسید و ارزش بازار این پرتفوی با افزایش ۲۱۱ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریالی به ۴۲۷ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال بالغ شده است.

این شرکت در دوره مورد گزارش کل مبلغ واگذاری‌های را ۲۰ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد که در پایان دوره سود این واگذاری‌ها به ۴ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال رسید. همچنین سهام بورسی خریداری شده در این مدت به رقم ۲۱ هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال رسیده است.

اهداف و برنامه‌های راهبردی این شرکت در خصوص ترکیب پرتفوی شامل افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و خرید و فروش سهام طبق مصوبه هیئت مدیره می‌شود.

از سوی دیگر «وامید» در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی شرکت برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ دی ۱۳۹۹ دارد، اعلام کرده است که با عنایت به صورتجلسه سه جانبه بانک سپه، صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس‌انداز کارکنان بانک‌های ملی و ادغام شده و شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، توافق شده است جرایم تاخیر تادیه سود سهام سنواتی صرفاٌ با نرخ ۱۸ درصد محاسبه شود. بنابراین در سال مالی ۹۹ نیز مانده سود سهام سنواتی با نرخ ذکر شده محاسبه و در دفاتر ثبت می‌شود.

منبع: سنا

کد خبر 413570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =