۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

 تنها علت مخالفت، خروج کامل سود تقسیمی

اعظم هنردوست، رئیس اداره بازارسرمایه هلدینگ خلیج فارس
 تنها علت مخالفت، خروج کامل سود تقسیمی

هنردوست در خصوص تقسیم سود ناشران از سجام گفت : فرآیند تقسیم سود از طریق مراجعه به بانک‌ها، به یک معضل برای سهامداران تبدیل شده است.

زمانی که پروسه پرداخت سود راحت نباشد و سهامدار برای دریافت سود مجبور به گذراندن این پروسه بوده ولازم است که به بانک‌های گوناگون مراجعه کند، بعضا با توجه به ارزش سود نقدی از دید هر فرد ممکن است از مراجعه برای دریافت سود منصرف شود .

رئیس اداره بازارسرمایه هلدینگ خلیج فارس افزود : علاوه بر این در مواردی مبلغ سود چنان ناچیز است که سهامدار از پشت سر گذاشتن این پروسه پرهیز می‌کند که این موضوع باعث می‌شود مقادیر سود اندک سهامداران مختلف روی هم جمع شود و بعضا مبلغ قابل توجهی را برای شرکت‌ها رقم بزند که از شرکت خارج نمی‌شود. وی اظهار داشت : اگر پرداخت سود از طریق سجام زیرساخت‌های مورد نیاز را داشته باشد و شرایط تقسیم سود به شکل غیرحضوری برای سهامداران و بدون هزینه‌ای برای ناشران فراهم باشد به نظر می‌رسد تنها دلیل عدم اجرایی شدن آن در تمامی شرکت‌ها، مخالفت شرکت‌ها با خروج تمام و یکباره سودهای تقسیمی بر اساس برنامه زمان بندی پرداخت سود است. 
هنردوست در پاسخ به این پرسش که آیا این مبالغ سود هنگفت در حساب جداگانه‌ای است یا به طور کامل بلوکه می‌شود، گفت: سود شرکت‌ها بر اساس برنامه زمان بندی پرداخت سود و به طور تدریجی وارد یک حساب جداگانه می‌شود که مختص تقسیم سود است که به این حساب می‌تواند سود تعلق بگیرد یا خیر، این مسئله بستگی به توافق بانک و شرکت دارد. البته اگر تمامی مشکلات زیر ساختی مرتفع شود و این کار بدون هزینه برای شرکت‌ها عملی شود تنها علت مخالفت شرکت‌ها می‌تواند خروج کامل سود تقسیمی از حساب شرکت باشد که در فرآیند فعلی شدنی نیست.

  • هفته نامه ۳۵۲ اطلاعات بورس، صفحه ۴
کد خبر 413344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =