۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
سامانه معاملات مشکلی ندارد

مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران با تاکید بر اینکه امروز سامانه معاملات و سایت TSETMC.COM مشکلی نداشتند، شرط افزایش زمان معاملات را اعلام کرد.

به گزارش صدای بورس، روح‌الله دهقان در پاسخ به این پرسش که آیا امروز سامانه معاملات بورس و سایت TSETMC.COM به دلیل افزایش عرضه‌ها و تحرکات فعالان دچار اختلال بود یا خیر به بورس پرس گفت: خیر. خوشبختانه با وجود فشار بیش از حد سفارش‌های فروش، نه سامانه معاملات و نه سایت TSETMC.COM مشکلی نداشتند.

وی ادامه داد: از روزهای قبل به دلیل افزایش سفارش‌ها، معاملات سهام شرکت‌های بزرگی همچون شستا و سایپا و سرمایه‌گذاری صبا تامین و حتی برای امروز امروز ایران خودرو به بعد از پایان زمان داد و ستد منتقل شده تا باراضافی بر سامانه وارد نشود. از سوی دیگر در حالی تاکنون از چهار دیتا سنتر استفاده می‌شد که یک دیتا سنتر هم اخیرا" اضافه شده و دو دیتا سنتر جدید هم در آینده نزدیک اضافه می‌شوند تا مشکلی برای استفاده از سایت TSETMC.COM نباشد.

این مقام مسئول افزود: در این میان بررسی‌ها نشان داده که برخی شرکت‌های کارگزاری با وجود جلب مشتریان جدید و زیاد، هنوز زیرساخت‌ها و حوزه‌های فنی را توسعه نداده‌اند و به همین دلیل در هنگام افزایش هیجانات بازار و فشار فروش یا خرید با اختلال در ارائه خدمات روبه‌رو می‌شوند.

دهقان درباره برنامه بورس تهران برای افزایش دو ساعته معاملات هم به بورس پرس توضیح داد: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران برای این مورد و افزایش زمان معاملات، هیچ مانع و مشکلی ندارد و همین امروز هم قادر به ارائه خدمات است اما موضوع اصلی، سامانه پس از معاملات است که به دلیل قدیمی و تحت برنامه «داس» بودن ، نیاز به به‌روزرسانی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت به‌روزرسانی سامانه پس از معاملات، افزایش زمان معاملات امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر 413321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =