جهش ۳۰ درصدی ارزش سهام «دماوند»

قیمت سهام تولید نیروی برق دماوند در جریان معامالت بازار سرمایه در فروردین ماه امسال از محدوده ۵۱ هزار ریال به ۶۶ هزارو ۶۴۱ ریال افزایش یافت و همگام با آن، ارزش بازار سهام این مجموعه از ۱۴۰ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال به ۱۸۳ هزار و ۹۲۹ میلیارد ریال صعود کرد.

بر اساس این گزارش، معامالت ماه گذشته سهام تولید نیروی برق دماوند در بازار سرمایه با جهش ۳۰ درصدی قیمت سهام آن پایان پذیرفت. در این بین، ارزش معامالت سهام «دماوند» در اولین روز معامالتی ماه گذشته بازار سرمایه بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال ناشی از جا به جایی تعداد ۷۹۸ هزار و ۱۱ سهم شرکت محاسبه میشود. همچنین در آخرین روز معامالتی فروردین ماه امسال حدود ۳۷ میلیون و ۲۷۱ هزار سهم دماوند میان سهامداران معامله شد که این حجم ارزشی به مبلغ دو میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال در این بازار به ثبت رسانده است.

 بیش از ۲۱۸ میلیارد در آمد یک ماهه

بر اساس اطلاعات موجود، این مجموعه دو هزار و ۷۶۰ میلیارد ریالی که در سه حوزه همچون آمادگی نیروگاه، انرژی نیروگاه و خارج از بازار فعالیت میکند، طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه امسال بیش از دو میلیون و ۱۹۲ هزار مگا وات ساعت نیرو تولید و عرضه کرد و از این طریق درآمدی بالغ بر ۲۱۸ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال برای این شرکت محقق شد.  

بالاترین قیمت ودرآمد فروش

این گزارش میافزاید، بیشترین درآمد فروش تولید نیروی برق دماوند مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال محاسبه میشود که این رقم از محل تولید و فروش بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار مگا وات ساعت نیرو در حوزه آمادگی نیروگاه بدست آمد. عالوه بر این، در حوزه خارج از بازار بیشترین قیمت فروش ثبت شده است. آنچنان که، حدود ۱۳ هزار و ۴۳۷ مگا وات ساعت نیرو به نرخ ۴۷۳ هزار و ۹۷ ریال به ازای هر مگا وات ساعت و به ارزش شش میلیارد   و ۳۵۷ میلیون ریال به متقاضیان تحویل داده شد.

  • هفته نامه ۳۵۲ اطلاعات بورس، صفحه ۱۲
کد خبر 413293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =