تداوم روند کاهشی قیمت تمام‌شده پول در بانک توسعه تعاون

یک عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون از تداوم روند کاهشی قیمت تمام‌شده پول در بانک توسعه تعاون و رسیدن آن به ۱۶ درصد خبر داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی پیش از ظهر امروز در جلسه تدوین و پیاده‌سازی بودجه‌ریزی بر مبنای مدیریت عملکرد بانک توسعه تعاون که در ساختمان میرداماد برگزار شد، گفت: روند برنامه‌ریزی در بانک توسعه تعاون به‌گونه‌ای بوده است که نقش توسعه‌ای بانک به بهترین شکل به اجرا درآید. وی افزود: این بانک به‌عنوان یک ‌نهاد مالی، با رعایت استانداردهای حسابداری و انتخاب بهترین فرآیندها، ضمن ارائه خدمات تخصصی و عمومی به تعاونگران و کارآفرینان و عموم جامعه، روند مناسبی در کاهش قیمت تمام‌شده پول طی نموده و نتیجه آن کاهش این شاخص به ۱۶ درصد در حال حاضر است.

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد: کلیه دستگاه‌های دولتی، در راستای حرکت در مسیر توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، موظف به انضباط مالی، شفاف نمودن فرآیندها و بهبود مستمر عملیات هستند. ازاین‌رو بودجه‌ریزی بر مبنای مدیریت عملکرد، به‌عنوان الزام راهبردی جهت عملیات مالی در همه دستگاه‌های دولتی مطرح است.

فتاحی با تبیین روند برنامه‌ریزی و تدوین بودجه در بانک توسعه تعاون گفت: یکی از دقیق‌ترین و منظم‌ترین سیستم‌های برنامه‌ریزی در این بانک در حال انجام است. اهداف کلی بانک به همراه راهبردها و استراتژی‌ها منجر به تعیین برنامه‌های عملیاتی برای کلیه واحدهای ستادی و اجرایی شده است و اجرا و به‌روزرسانی و نظارت بر این برنامه‌های عملیاتی به‌صورت منظم و فصلی در واحدهای بانک انجام می‌شود.

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: با این تجربه و عملکرد چندین ساله، پیاده‌سازی بودجه‌ریزی بر مبنای مدیریت عملکرد در این بانک قابل‌دستیابی است که با همکاری امور مالی، امور طرح و برنامه و سایر امورها محقق خواهد شد.

محمد ذوالفقاری مدیر امور مالی بانک توسعه تعاون نیز در این جلسه با اشاره به مستندات قانونی برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه گفت: مطابق الزام قانون‌گذار، حرکت دستگاه‌های اجرایی از بودجه‌ریزی سنتی به‌سوی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد ضروری است.

سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت در ادامه جلسه با بیان اهمیت شفافیت مالی و بودجه‌ای گفت: این بانک به لحاظ رعایت الزامات قانونی و شفافیت در اجرای عملیات بانکی پیشرو بوده است و همچنین باید دقت شود نحوه ملاحظات برآمده از تکالیف توسعه‌ای بانک در سبک نوین بودجه‌ریزی نیز مشخص گردیده تا ایفای نقش توسعه‌ای بانک به شکل شایسته‌ای مداومت داشته باشد.

گفتنی است، در این جلسه اساتید مرکز مطالعات مدیریت و توسعه فناوری دانشگاه تربیت مدرس، به تبیین فرآیند تدوین و پیاده‌سازی بودجه‌ریزی بر مبنای مدیریت عملکرد بانک توسعه تعاون پرداختند و مدیران ستادی بانک نیز نظرات تخصصی خود را در خصوص بهبود فرآیند ارائه دادند.

کد خبر 413211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =