۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

تعدد بورس‌ها به صلاح نیست

بورس مسکن به چند دلیل در بورس کالا راه‌اندازی شود
تعدد بورس‌ها به صلاح نیست

بورسی شدن معاملات املاک و مسکن بزرگ دولت در بورس در شفاف‌سازی و گردش مطلوب معاملات حوزه املاک نقش قابل توجهی خواهد داشت ولی راه‌اندازی مستقل این بورس سوالی است که نیاز به کار کارشناسی دارد.

به گزارش صدای بورس، علی اسلامی بیدگلی درباره برنامه وزیر اقتصاد مبنی بر راه‌اندازی بورس املاک و مسکن در آینده‌ایی نزدیک به ایرنا گفت: نفس این اقدام شایسته است. چون می‌تواند موجب شفاف‌سازی و گردش معاملات املاک شود اما با توجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه این بورس می‌تواند در زیرمجموعه بورس کالا راه‌اندازی شود. چون در بورس کالا تجربه معاملات محصولات مختلف وجود دارد و مسکن نیز می‌تواند به عنوان کالای دیگر در این بورس معامله شود.

وی افزود: بورسی شدن معاملات املاک و مسکن بزرگ دولت در بورس در شفاف‌سازی و گردش مطلوب معاملات حوزه املاک نقش قابل توجهی خواهد داشت ولی راه‌اندازی مستقل این بورس سوالی است که نیاز به کار کارشناسی دارد. چرا که تعدد بورس‌ها به صلاح نیست. از سوی دیگر زیرساخت‌های معاملات مسکن در بورس کالا فراهم است.

اسلامی بیدگلی درباره مزایای راه‌اندازی تابلوی مسکن در بورس کالا برای معامله املاک دولت و بانک‌ها هم توضیح داد: با معامله مسکن در بورس کالا، کشف قیمت‌ها شفاف شده، ابهام‌ها کنار می‌رود و واسطه گری کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر دسترسی به داده‌های آماری قوی‌تر شده و قدرت پیش‌بینی‌پذیری برای مسکن ایجاد می‌شود. ضمن اینکه به تقویت همزمان عرضه و تقاضا در مسکن کمک کرده و موجب رونق معاملات مسکن می‌شود.

کد خبر 413037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =