۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

آینده پساکرونا مبهم خواهد بود

سقوط یا صعود بازارهای مالی

تدوین برنامه های واقع بینانه واجرای تصمیم های منطقی در الویت قرار گیرد.
سقوط یا صعود بازارهای مالی

اگر چه از تبعات  مخرب ویروس کرونا  بر اقتصاد جهان  نمی توان به سادگی گذشت اما در این روند  تاثیر گذاری این موضوع بر بازارهای مالی قابل تامل است . طی چند ماه گذشته با شیوع این بحران کرونا ،  بازارهای مالی جهان از جمله بورس ها دچار رکود شدند . البته تاکنون  گزارشی شفاف از آثاراین موضوع بر صنعت جهانی بانک و بیمه ارائه نشده است .

 این مسائل در حال مطرح است که با توجه به چالش های اقتصادی کشورمان بررسی آثار بحران  رونا بر بازارهای مالی ایران  و تدابیر پسا کرونایی امری ضروری به شمار می آید . 

از نظر مدیران شرکت‌های بیمه‌ای، تاثیر  ویروس کرونا بر کسب‌وکارها ی این بخش ، به طور غیرمستقیم بر درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های بیمه موثر خواهد بود.  همچنین  با توجه به الزامات قرنطینه و ابهام اطلاعاتی، شرکت‌های بیمه با تعویق در تمدید بیمه‌نامه و اخلال در جذب نقدینگی مواجه خواهند شد.

به عقیده یکی از  مدیران بازارسرمایه در شرایط حاضر که کرونا در ایران وجود دارد،‌ رفتارنوسهامداران و عرضه متعدد شرکت‌های بزرگ دولتی اگرچه عامل جذب نقدینگی است، اما  پایان آن دومینوی فشار نقدینگی و رفتار هیجانی خواهد بود .

یکی از کارشناسان بانکی هم معتقد است، سال ۹۹ نظام بانکی با چالش‌های جدی همراه خواهد بود. البته سیاستگذاران اقتصادی در صورت اتخاذ هرگونه سیاست پولی یا مالی جهت مقابله با اثرات حاصل از ویروس کرونا ،می‌تواند نظام بانکی را تحت‌تاثیر قرار دهد. در نتیجه باید شرایط فعلی و وضعیت موجود بانک‌ها را واقع‌بینانه رصد کند و با در نظر گرفتن همه این شرایط تصمیم‌گیری شود.نظرات برخی دیگر از فعالان بازار های مالی در این خصوص قابل تامل است .

رکود پساکرونا را دریابیم

دومینوی فشار نقدینگی و رفتار هیجانی

فرصتی مناسب برای صنعت بیمه

تهدید کوتاه‌مدت برخی صنایع

کاهش درآمد شرکت های صادراتی

نبود تاب‌آوری برای مقابله با شوک نکول

  • مژده ابراهیمی- خبرنگار
  • شماره ۳۵۰ هفته نامه اطلاعات بورس- صفحه ۱۵
کد خبر 413007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =