ورود روزانه بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی

عضو سابق هیأت مدیره سازمان بورس با اعلام ورود روزانه هزار میلیارد تومان به بازار سهام، پیشنهاد جالبی برای فروش سهام شرکت‌های متعلق به بانک‌ها به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، محمدرضا عربی که طی سال‌های 92 و 93 عضو هیأت مدیره سازمان بورس و معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران بود به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی پیشنهاد داد، زمینه فروش سهام شرکت‌های متعلق به بانک‌ها را فراهم کنند.

وی به فرهاد دژپسند و عبدالناصر همتی اعلام کرد: در این شرایط که بازار سرمایه مورد استقبال مردم قرار گرفته و براساس آمار ارائه شده، روزانه بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی مردم عادی روانه بازار می‌شود در مصوبه‌ای به بانک‌ها، ابلاغ شود اگر در اجرای بند ب ماده 16 قانون رفع موانع تولید، سهام شرکت‌های تحت تملک خود را ظرف مدتی مثلا" حداکثر دو ماه آینده به صورت تدریجی به بازار عرضه کنند بخشی یا تمام مالیاتی که در اجرای ماده 17 این قانون به حساب بانک‌ها منظور شده، بخشیده می‌شود.

اگر بانک‌ها واقعا" فروشنده باشند، موقعیت مناسب‌تری نخواهند یافت. به قول مشاوران املاک، نقد و به قیمت می‌فروشند و اگر فروشنده نبودند که دیگر هیچ.

در ضمن مدیریت بانک‌های دولتی که با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی است، اقدام به فروش سهام کنند و طبق همین قانون، صرف افزایش سرمایه کنند. چون این فرصت دیگر یافت نمی‌شود.

کد خبر 412811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =