۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
مجوز افزایش سرمایه ۴ شرکت صادر شد

چهار شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰، ۱۰۰، ۵۱ و ۳۸ درصدی را گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده شدند.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، شرکت‌های کشت و صنعت جوین، سرمایه‌گذاری ساختمان نوین، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و سرمایه‌گذاری کوه نور به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۲۰۰، ۱۰۰، ۵۱ و ۳۸ درصدی را گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق‌العاده شدند.

براین اساس، «جوین» سرمایه فعلی را از ۴۲.۱ به ۱۲۶.۳ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس از محل سود انباشته و باهدف جلوگیری از خروج وجه نقد بصورت سود سهام و تحکیم نسبت مالکانه صرف می‌شود.

«وثنو» هم سرمایه فعلی را از ۳۰ به ۶۰ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل سود انباشته اعمال می‌شود تا قادر به اصلاح ساختار مالی شود.

همچنین «وتوصا» سرمایه فعلی را از ۲۶۵ به ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رساند. ۱۳۲.۵ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سایر اندوخته‌ها و ۲.۵ میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌ می‌شود.

در این میان، «ثنور» که درخواست افزایش سرمایه ۱۳۰ درصدی داده بود با کسب مجوز ۳۸ درصدی در مرحله اول، سرمایه فعلی را از ۸۶.۷ به ۱۲۰ میلیارد تومان می‌رساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف اجرای پروژه کاظم‌آباد و جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام‌ شده اعمال می‌شود.

مجمع فوق‌العاده می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از ۱۲۰ به ۱۵۷.۳ میلیارد تومان معادل ۳۱ درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیئت مدیره تفویض تا پس از أخذ مجوز نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

کد خبر 412764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =