۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
«بوتان» در محاصره کرونا

تعطیلی بازارها به دلیل شیوع کرونا منجر شد تا فروش شرکت بوتان، از 118 هزار دستگاه به 61 هزار دستگاه محصولات «بوتان» برسد.

به گزارش صدای بورس به نقل از پول نیوز، «گروه صنعتی بوتان» پرده از فعالیت‌های اولین ماه از سال 99 برداشت و از تحقق 252 میلیارد ریال درآمد خبر داد.

بر اساس این گزارش، این شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در فروردین ماه سال 98 بیش از 445 میلیارد ریال فروش انجام داده بود؛ بنابراین، مبلغ فروش در فروردین سال 99 با افت 43 درصدی مواجه شد.

یکی از دلایل افت فروش در مدت یاد شده را می‌توان به بحران کروناویروس ربط داد؛ چرا که با شیوع این ویروس همه‌گیر، بازارهای کشور به خلسه رفتند و موجب تعطیلی بازار و بنگاه داران شد که در نتیجه آن، خرید مردم در این روزها با افت فاحش مواجه شد.

در شرایطی که در اولین ماه از سال گذشته 118 هزار دستگاه از محصولات «بوتان» به فروش رسیده بود؛ در سال جاری موفق به فروش 61 هزار دستگاه محصول شد.

مقایسه نرخ فروش محصولات «بوتان» در فروردین ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه نشان می‌دهد که تمام محصولات با افزایش نرخ همراه شده‌اند. بر این اساس، بیشترین درآمد شرکت از محل فروش شوفاژ حاصل می‌شود و این محصول در اسفند ماه با نرخ 34 میلیون ریال به فروش رسید اما در فروردین ماه نرخ فروش به 40 میلیون ریال رسید.

کد خبر 412658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =