۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
سهم 22 درصدی  فلزات و کانی‌ها از بورس

براساس آمارهای رسمی سال گذشته، سهم فلزات و کانی‌های فلزی از بورس ۲۲‌ درصد و سهم این بخش از کل سود بورس ۳۶ درصد اعلام شده است.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، بررسی‌ها نشان می‌دهد در حالی سهم سود توزیع نشده در کل بورس ۳۷ درصد از کل میزان سود سالانه است که سود توزیع نشده در بخش فلزات اساسی و کانی‌های فلزی ۴۹ درصد از میزان کل سود بود.

اتخاذ سیاست ایمیدرو مبنی بر توزیع نشدن سود در شرکت‌های بزرگ فولاد مبارکه، ملی مس، گل‌گهر، فولاد خوزستان و چادرملو و سرمایه‌گذاری مجدد در آنها از محل سود از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در سال گذشته بود.

به این ترتیب ۱۵ هزار میلیارد تومان از سود شرکت‌های فوق صرف توسعه شد که از این مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان متعلق به فولاد مبارکه، ۴.۶ هزار میلیارد تومان به ملی مس و بقیه مربوط به دیگر شرکت‌ها بود.

سازمان ایمیدرو در دوره مدیریت جدید که از آذر ۹۷ هدایت امور را برعهده گرفت، برای بهبود مدیریت شرکت‌ها، طراحی نظام کنترل مدیریتی بر شرکت‌های بزرگ را با هدف اولویت‌بندی در سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار داد. همچنین جهت‌دهی مشخص برای فعالیت شرکت‌ها در قالب راهبردهای مربوطه و پیاده‌سازی نظام حاکمیت شرکتی (تشکیل سه کارگروه سرمایه‌گذاری، استراتژی و حاکمیت شرکتی) را در برنامه دارد.

کد خبر 412652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =